מסתמן: היועמ"ש יחליט אם לזמן את רה"מ נתניהו לשימוע לפני הבחירות

מנדלבליט כינס בשבוע שעבר פגישה עם בכירי מערכת המשפט לשעבר, בהם אהרן ברק, מאיר שמגר, דורית ביניש, אליקים רובינשטיין, עדנה ארבל, יהודה וינשטיין, משה לדור, גבריאל בך ויצחק זמיר • בפגישה נדונה השאלה האם ראוי לפרסם הודעת שימוע בתיקי נתניהו לפני הבחירות באפריל, והאם נכון לעשות כך מבחינה משפטית

היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: שלומי יוסף
היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: שלומי יוסף

כתב המשפט של חברת החדשות, גיא פלג, דיווח הערב (ג') כי היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, כינס בשבוע שעבר פגישה חשאית עם בכירי המערכת המשפטית לשעבר, בהם אהרן ברק, מאיר שמגר, דורית ביניש, אליקים רובינשטיין, עדנה ארבל, יהודה וינשטיין, משה לדור, גבריאל בך ויצחק זמיר.

במוקד הפגישה נדונה השאלה האם ראוי לפרסם הודעת שימוע בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני הבחירות באפריל, והאם נכון לעשות כך מבחינה משפטית.

פגישת היועמ"ש מנדלבליט עם בכירי המערכת המשפטית לשעבר / צילום: פרטי
 פגישת היועמ"ש מנדלבליט עם בכירי המערכת המשפטית לשעבר / צילום: פרטי

לפי הדיווח של פלג, לדעת כל הבכירם יש לקבל את ההחלטה ולפרסם אותה עוד לפני הבחירות.

לפי פלג, היועמ"ש מנדלבליט אמר באותה פגישה חשאית: "פרסום ההחלטה לפני הבחירות הוא חובתנו לציבור שהולך לבחירות. אעשה מאמץ מרבי להשלים את העבודה בהקדם".

מטעמו של היועמ"ש מנדלבליט נמסר: "במענה לפניות הרינו להבהיר כי מדי שנה מקיים היועץ המשפטי לממשלה מפגש שנתי עם היועצים המשפטיים לממשלה ופרקליטי המדינה לדורותיהם, בהשתתפות פרקליט המדינה ובכירי ייעוץ וחקיקה והפרקליטות. המפגש נקבע מבעוד מועד לפני מספר חודשים, והוא התקיים זו השנה השנייה ברציפות.

"במפגש שהתקיים לפני שבוע עלו סוגיות משפטיות שונות, העומדות על סדר היום הציבורי. במסגרת דברי חברי הפורום, הועלה נושא המועד לקבלת החלטה בתיקי ראש הממשלה. היועמ"ש לא העלה נושא זה מיוזמתו, והמפגש לא נועד מלכתחילה להעלאת הנושא. היועץ התייחס לדברים במסגרת סקירתו והסביר כי תהליך קבלת ההחלטות בתיקים אלה נמשך כסדרו על אף פיזור הכנסת. היועץ המשפטי לממשלה לא התחייב באשר למועד בו יקבל את החלטתו".

פרקליטיו של ראש הממשלה מסרו בתגובה לפרסום בחברת החדשות: "אנחנו מאמינים שלא יהיה שימוע, כי לא היה כלום. זה לא דמוקרטי להתחיל שימוע לפני הבחירות, כשלא ניתן לסיימו עד הבחירות. לא ייתכן שהציבור ישמע רק צד אחד ולא את הצד השני. היו מקרים רבים ששמיעת התשובות של הצד השני בשימוע הביאו לסגירת תיקים. לכן, להכריז על שימוע במערכת הבחירות בלי לשמוע את הצד השני, זה עיוות רצון הבוחר ופגיעה קשה בתהליך הדמוקרטי".