מוכרים אבל פחות: כמעט 270 אלף רכבים חדשים נמסרו ב-2018, ירידה של 5%

בשנת 2018 נרשמה ירידה של 5% במסירות רכב חדש ועדיין כמעט 270 אלף כלי רכב חדשים נוספו לכבישים הפקוקים • מי הובילה את מכירות הרכב בשנה האחרונה?

רכבים ממתינים למסירה/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאטיב
רכבים ממתינים למסירה/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאטיב

בשנת 2018 נמסרו בישראל 267,490 כלי רכב חדשים, ירידה של 5% לעומת 2017. כך עולה מדו"ח איגוד יבואני הרכב המבוסס על נתוני משרד התחבורה. בחודש דצמבר לבדו נמסרו 5100 כלי רכב בלבד, ירידה של 12% לעומת דצמבר אשתקד. בחלוקה למותגים הובילה את המכירות יונדאי, שהעלתה על הכביש בשנה החולפת 38,423 כלי רכב, עליה של 4% לעומת 2017. במקום השני נמצאת קיה עם 35,663 מסירות, נתון כמעט זהה לשנה שעברה. יצוין כי יונדאי וקיה הם שני מותגים של תאגיד יונדאי מוטורס הקוריאני, שהמשיך זו השנה הרביעית ברציפות לשלוט במסירות בשוק הרכב הרכב הישראלי עם נתח מצרפי של 27% מכלל השוק.

במקום השלישי נמצאת טויוטה, שסיימה את השנה עם 27,192 מסירות, ירידה של 13%. במקום הרביעי סקודה, המותג שהוביל את האירופאיות, עם 19,928 מסירות, ירידה של 8%. במקום החמישי ניסאן עם 15,626 מסירות, עליה של 9%. במקום השישי סוזוקי עם 13,04 מסירות, ירידה של 20%. במקום השביעי מאזדה עם 13,253 מסירות, עליה של 2%. במקום השמיני מיצובישי עם 12,952 מסירות, עליה של 19%, במקום התשיעי ניסאן עם 15,626 מסירות, עליה של 9%, ובמקום העשירי סיאט עם 9046 מסירות, עליה של 7%.

בחלוקה לדגמים, בולטת ההובלה הקוריאנית. הרכב הנמכר ביותר בישראל בשנה החולפת היה יונדאי איוניק ההיברידית עם 10,181 מסירות ולאחריו קיה ספורטאג' עם 10,048 מסירות, קיה פיקנטו עם 9,011 מסירות, יונדאי טוסון עם 8,240 מסירות\ קיה נירו עם 8,344 מסירות ויונדאי I10 עם 7,784 מסירות. הרכב הלא קוריאני הראשון, סקודה אוקטביה עם 6,634 מסירות, נמצא רק במקום העשירי. נתח השוק של המכוניות ההיברידיות זינק בשנה החולפת לכמעט 12 אחוז מהשוק עם מעל 32 אלף מסירות. שנת 2019 נתפתחה בינתיים בצורה חזקה, בהתאם לציפיות המוקדמות, ובחודש ינואר צפויים להימסר בין 35-40 אלף כלי רכב, בהתאם לקיבלת המסירה של היבואנים. על פי צבר ההזמנות המוערך בחודשים ינואר-פברואר 2019 ימסרו מעל 55 אלף כלי רכב.