ועדת הריכוזיות אישרה את מיזוג רשת-ערוץ עשר

בעד המיזוג הצביעו הממונה על ההגבלים העסקיים מיכל הלפרין ומנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד • המתנגד היחיד היה אבי שמחון, הנציג הכלכלי של רה"מ

הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין / צילום: איל יצהר
הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין / צילום: איל יצהר

מיזוג רשת וערוץ עשר הולך הערב צעד אחד קדימה, זאת לאחר שוועדת הריכוזיות אשרה הערב (ה') את בקשת המיזוג שלהם. בעד הבקשה הצביעו הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, ומנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד; המתנגד היחיד היה אבי שמחון, הנציג הכלכלי של ראש הממשלה.

נזכיר כי רק אתמול (ד') קיבלה ועדת הריכוזיות החלטה חשובה בעלת השפעה על שוק התקשורת, כשקיבלה את המתווה שהושג מול עידן עופר, בעל מניות ברשת, שקובע כי קבוצת עופר תקבל רישיון לייצור חשמל, ואילו עופר עצמו יתחייב כי לא יעסוק בתחום התקשורת במשך 25 שנה.

כעת ניצבת בקשת המיזוג מול עוד מהמורה אחת: אישור מחודש של הממונה על ההגבלים העסקיים למבנה הבעלות החדש שצפוי בערוץ הממוזג. הממונה כבר אשרה לפני מספר חודשים בקשת מיזוג של רשת ועשר, אבל אז הכוונה הייתה שבעלי המניות ברשת ישלטו בערוץ הממוזג. הממונה אישרה אז את המיזוג תחת דוקטרינת הפירמה הכושלת, שקבעה כי לערוץ עשר אין סיכוי להמשיך לפעול אם המיזוג לא יאושר.

אך בהמשך, תוך התמשכות הבדיקות שערכו בעלי המניות, השתנה מבנה הבעלות, והשליטה צפויה כעת להיות בידי בעלי המניות של ערוץ עשר. הלפרין קבעה כי ההסכם החדש אינו חוסה תחת האישור שניתן, וחייבה את מבקשי המיזוג להגיש בקשה חדשה.