פרקליט המדינה שי ניצן מסתייג גם הוא מאמירת דוד אמסלם: "סופר-בעייתית"

פרקליט המדינה שי ניצן מסתייג מאמירותיו של ח"כ דוד אמסלם על הסיכוי שיוגש כתב אישום נגד נתניהו: "האמירה כי 'מיליונים יצאו לרחוב' היא בעייתית מאוד" • עוד הוסיף ניצן: "משילות אין פירושה שאין מגבלות לכוחו של השלטון"

פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן / צילום: איל יצהר
פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן / צילום: איל יצהר

ברקע הבהרותיו על רצונו לקבל החלטה בתיקי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהקדם האפשרי - פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, משתתף היום (ו') בפאנל ביום השני של הכנס השנתי של העמותה למשפט ציבורי בחיפה שנערך במלון דן כרמל. "האמירה 'מיליונים יצאו לרחוב אם יוגש כתב אישום נגד נתניהו' היא בעייתית מאוד", אמר ניצן ורמז לאמירותיו של יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם.

ניצן התייחס לשאלה מי הלקוח של הפרקליטות ואת מי צריך הגוף לייצג. "אנחנו מייצגים גם את המדינה וגם את החוק. משילות אין פירושה שאין מגבלות לכוחו של השלטון. גם הממשלה כפופה לחוק. תפקידנו לשמור על הסף. להגיד לפרקליטות: 'אתם קובעים מה האינטרס הציבורי' זאת התעלמות מהדמוקרטיה. האינטרס הוא משולב אינטרס ציבורי ורצון העם. אל תהרגו את השליח".

במסגרת הכנס שהחל אתמול התייחס היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, לתיקי נתניהו ואמר כי "רק הראיות ידברו", וההחלטות יתקבלו בצורה מקצועית ובמהירות האפשרית. בדבריו דחה מנדלבליט את הביקורת על מערכת אכיפת החוק בנוגע להתנהלותן בפרשות שבהן מעורב נתניהו.

"בשנה החולפת היו בפנינו אתגרים רבים. אולם מכל האתגרים המקצועיים, הגדול ביותר שניצב בפנינו בימים אלה הוא שמירה על עצמאות מערכת אכיפת החוק ואמון הציבור בה", אמר היועמ"ש. "למרבה הצער, בעת האחרונה נשמעות טענות חסרות כל בסיס על התנהלות מערכת אכיפת החוק, כביכול, ולצדן החלטות על כך שמיליוני אנשים בציבור כביכול לא יקבלו החלטה כזו או אחרת. אמירות אלה מבקשות לפגוע ביסודות העמוקים ביותר של שלטון החוק. הן אמירות חסרות אחריות".

את הפאנל היום, תחת הכותרת "משילות, דמוקרטיה וזכויות אדם", פתחה המנחה פרופ' סוזי נבות מהמסלול האקדמי במכללה למינהל. "דמוקרטיות לא מתות בבת-אחת, הן נשחקות לאט-לאט", אמרה נבות ביחס לחוק הלאום.

המשנה ליועמ"ש, עו"ד רז נזרי, אמר בפאנל: "אני מאמין בכל לבי במדינה יהודית דמוקרטית. יצרו רושם כאילו הערכים היהודיים שייכים רק לימין, וכאילו הערכים הדמוקרטיים שייכים רק לשמאל".

נוסף לנזרי בשתתפו בפאנל שמתקיים ביום השני של הכנס, בין השאר, נשיא העליון בדימוס אהרן ברק, פרופ' יוג'ין קנטרוביץ' מאוניברסיטת ג'ורג' מייסון ופורום קהל ופרופ' מרדכי קרמניצר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה.