זאפ מוכרת את פעילות סטייל ריבר תמורת חצי מיליון שקל

הקבוצה ניסתה למצוא רוכש שיקנה ממנה את פעילות האופנה המקוונת שרכשה לפני כשנתיים וחצי תמורת כ-8 מיליון שקל • ב-2017 סטייל ריבר הסבה לזאפ הפסד נקי של 5 מיליון שקל, עם מחזור מכירות של 15 מיליון שקל

אתר סטייל ריבר / צילום מסך
אתר סטייל ריבר / צילום מסך

זאפ מוכרת את פעילות סטייל ריבר לקבוצת MGS של משפחת מוליוב בתמורה לסכום זעום של חצי מיליון שקל. מדובר באתר האופנה שרכשה רק לפני שנתיים וחצי בתמורה לכמעט 8 מיליון שקל. בתשקיף שפורסם לקראת ניסיון ההנפקה הכושל של קבוצת זאפ שקרן אייפקס הובילה בקיץ האחרון, שווי פעילות סטייל ריבר בספרים היה 7.9 מיליון שקל.

העסקה כוללת את הטכנולוגיה של האתר - את התוכנה הפנימית, את הדומיין, את המותג "סטייל ריבר" ואת הדאטה של היוזרים שביקרו באתר מיום היווסדו, כ-850 אלף. ב-2017 מחזור המכירות השנתי של סטייל ריבר עמד על 15 מיליון שקל.

קצב המכירות היה עשוי להיות דומה ב-2018, אולם בשלושת החודשים האחרונים בהם זאפ החליטה למכור או לסגור את האתר, ירדו בהתאם גם תקציבי השיווק והפרסום שלו, ועל כן ניתן להעריך שהרבעון האחרון היה חלש יותר.

להערכת הרוכשת, קבוצת MGS שבבעלות משפחת מוליוב, צפי המכירות של אתרי האונליין של החברה יעמוד על 45 מיליון שקל ב-2019. "לנו קל יותר לטפל בשורת הרווח", אומרת ל"גלובס" אלה מוליוב-טננבאום, מנכ"לית משותפת ב-MGS, "כיוון שאנחנו היד הראשונה של המותגים והסחורה, משום שאנחנו יבואנים שותפים. היום בשוק האופנה יש מקום רק ליד ראשונה, ואין מקום מי שצריך לעבור תיווך דרך ידיים נוספות".

קבוצת MGS היא בעלת הרשתות מגה ספורט ואליטל וזכיינית של מותגי ספורט ואופנה בינלאומיים דוגמת קאפה, דיאדורה, קונברס ואחרים. בנוסף, לקבוצה יש שותפות עם המותגים הבינלאומיים ריפליי, ריבוק, סקצ'רס, אדידס וסטיב מאדן בשוק המקומי. הקבוצה נכנסה לתחום האונליין לפני שנתיים והקימה את אתר האופנה והספורט One Project המשווק את מותגיה.

כבר בסוף 2017 הכריז דירקטוריון סטייל ריבר על כוונתו למכור את הפעילות, ואילו לפני כחודש כינסה זאפ את עובדי החברה והודיעה להם על סגירת הפעילות שהסבה לה הפסדים של מיליוני שקלים בשנה.

אתר קמעונאות האופנה הישראלי סטייל ריבר נרכש באוגוסט 2016 על-ידי קבוצת זאפ שבשליטת קרן אייפקס, אך מאז היווה משקולת עבורה. מטיוטת התשקיף שפרסמה אייפקס ב-2018 במסגרת הניסיון הכושל להנפיק את זאפ, עולה כי בסיכום שנתי ל-2017 רשמה זאפ הפסד של קרוב ל-5 מיליון שקל בגין פעילותה של סטייל ריבר, אחרי שב-2016 פעילות זו הסבה לה הפסד של יותר מ-1 מיליון שקל.

ההפסדים של סטייל ריבר נמשכו גם ב-2018: בסיכום הרבעון הראשון של 2018 אתר האופנה הסב לזאפ הפסד של כ-1.5 מיליון שקל.

סטייל ריבר הוקם ב-2010 על-ידי חברת איריו, ובהמשך 50% מההחזקות נרכשו על-ידי זכיינית הטלוויזיה קשת באמצעות אתר מאקו. קשת פעלה לקדם את האתר בכל הפלטפורמות שלה באופן מסיבי, ואולם אחרי תקופה לא ארוכה רכשה איריו מחדש את מלוא ההחזקות. בניגוד לעדיקה, אתר מסחר מקוון נוסף שנמכר באותן השנים לקבוצת גולף, השווי של סטייל ריבר היה נמוך הרבה יותר.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988