ח"כ מיקי רוזנטל פורש: "לא הצטיינתי בפוליטיקה"

הודיע היום כי לא יתמודד על מקום ברשימת מפלגת העבודה לכנסת ה-21 • "אני פורש מפוליטיקה מפלגתית, אך איני פורש מהציבוריות הישראלית. אמשיך להיאבק על דמותה של ישראל כמדינה יהודית, שוויונית וחותרת לשלום, חברה צודקת יותר ומושחתת פחות"

מיקי רוזנטל / צילום: רמי זרנגר
מיקי רוזנטל / צילום: רמי זרנגר

חבר הכנסת מיקי רוזנטל (העבודה) הודיע היום (ד') כי לא יתמודד על מקום ברשימת מפלגת העבודה לכנסת ה-21. לדבריו, "אני פורש מפוליטיקה מפלגתית, אך איני פורש מהציבוריות הישראלית. אמשיך להיאבק על דמותה של ישראל כמדינה יהודית, שוויונית וחותרת לשלום, חברה צודקת יותר ומושחתת פחות".

רוזנטל משמש כחבר כנסת משנת 2013, ובשנים האחרונות היה מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים וניהל את מאבקי התקציב הדו-שנתי מטעם הסיעה הגדולה באופוזיציה, המחנה הציוני, אשר מנתה 24 חברי כנסת. בנוסף, רוזנטל היה משמעותי בחקיקת חוק מיסוי קק"ל ובעבודה בוועדת הכספים בהתנגדויות לחוק מיסוי דירה שלישית, העברות תקציביות, דיונים בנושא העלאת שכר ראש הממשלה ועוד.

רוזנטל, אשר הגיע למפלגה מעבודה כעיתונאי ומנחה טלוויזיה ולפני כן כבכיר ב"ידיעות אחרונות", אמר היום כי לא חיבב את הפוליטיקה: "לא הצטיינתי בזה. כל חיי המקצועיים הייתי מהמובילים, ולשם אני שואף. אני מאמין בכל לבי באחריות אישית של אנשי ציבור ולא רק בדיבורים. אני שותף לכישלונה של מפלגת העבודה, מסיק מסקנות ולוקח על כך אחריות".

רוזנטל סיכם: "חבר כנסת באופוזיציה דומה למדי לשוער כדורגל. הוא עובד במניעה. מניעה של מהלכים שרירותיים, פוגעניים וסקטוריאליים. על אף שלרוב תהיה התהילה של החלוצים והמבקיעים, אני גאה בתפקידי כשוער באופוזיציה". 

לפני רוזנטל פרש ממפלגת העבודה ח"כ זוהיר בהלול. באקט דרמטי לפני שבוע הדיח יו"ר המפלגה, אבי גבאי, את ח"כ ציפי לבני מתפקיד יו"ר האופוזיציה ופירק את השותפות עם התנועה שלה, וכך 6 חברי כנסת נוספים לא יהיו חלק מן הגוף המשותף המחנה הציוני. לאור הסקרים בשמאל-מרכז, ספק אם יוכלו לשוב לכנסת ה 21.

בנוסף ח"כים רבים במפלגת העבודה יתקשו להידחק לתוך העשיריה הראשונה של המפלגה, אשר הסקרים צופים לה כ 7-9 מנדטים.