קרן אמון של מריוס נכט גייסה 600 מיליון דולר לקרן שנייה

הקרן צפויה להגיע ל-750 מיליון דולר עם סגירתה בפברואר, כך לפי "רויטרס" • הקרן תשקיע בין 10 ל-40 מיליון דולר בחברות מתחום הבריאות הדיגיטלית במהלך חמש השנים הבאות

מריוס נכט / צילום: תמר מצפי
מריוס נכט / צילום: תמר מצפי

קרן אמון (aMoon) של מריוס נכט וד"ר יאיר שינדל גייסה 600 דולר לקרן השנייה שלה, לפי "רויטרס". במקור התכוונו השניים לגייס קרן שנייה בהיקף של 500 מיליון דולר, אך כעת הקרן עומדת על 600 מיליון דולר, וצפויה להגיע ל-750 מיליון דולר עם סגירתה בפברואר.

הסגירה הראשונה של הקרן השנייה, בהיקף של 200 מיליון דולר, התרחשה בחודש מארס 2018. במאי דיווחה הקרן כי השיגה התחייבות ל-250 מיליון דולר מחברת ניהול הנכסים של קרדיט סוויס וממחלקות בנקאות פרטיות אחרות.

אמון משקיעה בחברות בשלבי ביניים ושלבים מתקדמים בתחום הבריאות הדיגיטלית, המכשור הרפואי והביו-פארמה, באירופה, בישראל ובארה"ב. מהקרן השנייה יושקעו בין 10 ל-40 מיליון דולר בחברה, כשהתוכנית היא להשקיע ב-15 עד 20 חברות במהלך חמש השנים הבאות.

קרן אמון הראשונה הוקמה ב-2016, והשקיעה עד כה כ-145 מיליון דולר מכיסו של נכט בלבד. נכט היה ממייסדי צ'ק פוינט ובשנים האחרונות מכר מניותיו בחברה, בין היתר כדי לייסד את הקרן. שינדל, שהיה ראש המיזם הממשלתי "ישראל דיגיטלית", גוייס כדי לנהל את הקרן.

קרן נוספת, אמון Velocity, משקיעה בחברות ארלי סטייג', ופתוחה רק למשקעי הקרן השנייה של אמון - קרן זו הציבה לעצמה יעד גיוס של 120 מיליון דולר.

נכט ישקיע מכספו 360 מיליון דולר בשלוש הקרנות בסה"כ, לפי "רויטרס".

גילוי מלא: מריוס נכט הוא בן הזוג לשעבר של ענת אגמון מבעלות השליטה ב"גלובס"