טראמפ: "נתניהו אמר לי, 'החומה אצלנו היא הצלחה של 99.9%'"

נשיא ארה"ב שלה אתמול שיחה נושנה עם רה"מ נתניהו במאמץ נוסף למכור את החומה לאורך הגבול עם מקסיקו, אבל הדמוקרטים לא קנו את זה

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שלה אתמול (ד') שיחה נושנה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במאמץ נוסף למכור לציבור האמריקאי את רעיון החומה הגדולה לאורך הגבול בין ארה"ב למקסיקו. גם המאמץ הזה התרסק על צוק ההתנגדות הדמוקרטית לחומה - לכל חומה - אבל ראוי לצטט את הדברים כדי להעריך את דבקותו של נשיא ארה"ב במיזם הבטון הזה, שהוא מעלה בכל הזדמנות מאז שנכנס לזירה הפוליטית ב-2015.

בטקס חתימה על חוק למאבק בסחר אדם, בבית הלבן, אמר טראמפ: "צריך להוציא את הפוליטיקה (מהדיון על המאמצים לחזק את אבטחת הגבול עם מקסיקו) ולחזור להיגיון הבריא. אומרים שהחומה היא פתרון של ימי הביניים. זה נכון. זה פתרון של ימי הביניים, מפני שזה עבד אז, והיום זה יעבוד טוב יותר".

"ישראל הקימה חומה", המשיך טראמפ. "יש לה הצלחה של 99.9%, לדברי בנימן נתניהו. הוא נכנס למשרדי לפני כמה חודשים ואמר לי, 'מה הסיפור עם החומה? אנחנו הקמנו חומה, ויש לה הצלחמה של 99.9%'".

"אמרתי לו, 'אכפת לך אם אשתמש בנתון הזה? כי אז יהיו מי שיגידו שמדובר בעצם רק ב-99%'... אז הנה... הם בנו חומה, ואין להם שום בעיה. ואנו צריכים אותו דבר".

"כולנו יכולים לשחק משחקים, אבל החומה היא דבר נחוץ", אמר טראמפ. "כל הדברים האחרים - החיישנים והרחפנים - הם מצוינים, וטוב שיש אותם. הם עובדים היטב אך רק אם יש חומה. אם אין חומה, אז שום דבר לא משנה. רחפן אינו יכול למנוע מאלפי אנשים לעבור את הגבול בריצה".

אתמול פוצץ טראמפ שיחה עם ראשי הסיעות הדמוקרטיות בסנאט ובבית הנבחרים, לאחר שננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים, השיבה בשלילה על שאלתו: "ננסי, את מוכנה לתת לי את החומה?".