זוכי מחיר למשתכן באור-יהודה התקפלו: גינדי לא תחויב להקדים מסירת הדירות

124 זוכי הגרלת מחיר למשתכן בפרויקט של החברה באור-יהודה ביקשו להקדים את מועד הכניסה לדירות באמצעות ההליך המשפטי • השבוע הם מחקו את העתירה לאור הצהרת החברה בביהמ"ש כי תפעל לקצר את לוחות הזמנים • מדובר בפרויקט רחב-היקף של 1,400 דירות

הפגנת זכאי מחיר למשתכן באור-יהודה / צילום: אמיר מאירי
הפגנת זכאי מחיר למשתכן באור-יהודה / צילום: אמיר מאירי

נמחקה עתירת זוכי מחיר למשתכן בפרויקט של חברת גינדי גרדנס שבשליטת גינדי החזקות באור-יהודה. מדובר בפרויקט לבניית כ-1,400 דירות. הזוכים ביקשו באמצעות בית המשפט לקצר את מועד מסירת הדירות בפרויקט, שלדבריהם הוארך בשנה. העתירה הוגשה על-ידי 124 זוכים נגד החברה, משרד הבינוי והשיכון ורמ"י (רשות מקרקעי ישראל).

"לאחוז את המקל בשני קצוותיו"

ביולי 2018 קיימה החברה כנס לזוכים. לטענתם, בכנס הם למדו כי בחברה מתכוונים למסור את הדירות תוך 48 עד 52 חודשים ממועד קבלת ההיתר. זאת, כך לפי התביעה שהוגשה על-ידי עורכי הדין אבי גולדהמר וליאור לוי, בשונה ממועד מסירת הדירות שהיה אמור להיות בין 36 ל-42 חודשים.

לפני כמה חודשים הגישו זוכים רבים עתירה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים בעניין מועד מסירת הדירות. העתירה נדחתה בין היתר בנימוק שהזוכים "מבקשים לאחוז את המקל בשני קצותיו. מחד גיסא הם טוענים כי לוחות הזמנים במכרז הם תנאי מהותי, ומאידך גיסא הם טוענים כי מועדי ביצוע העבודה קבועים בחוזי החכירה ועבודות הבנייה ולא בתנאי המכרז" נכתב בהחלטת בית המשפט.

הזוכים יצאו לסיבוב שני בבית המשפט

124 מהזוכים לא ויתרו ופנו לאחרונה להליך משפטי נוסף, הפעם בבית המשפט המחוזי בתל-אביב. שם הם ביקשו מבית המשפט פסק דין הצהרתי, שיחייב את החברה לעמוד בתנאי המכרז המקוריים ולמסור את הדירות בעת קבלת טופס 4 (אכלוס). בדיון שהתקיים לפני כשלושה שבועות, בפני השופט יהושע גייפמן, סיפר מי שהיה הממונה על מחיר למשתכן במשרד השיכון, שבאחרונה מונה למ"מ מנכ"ל המשרד, בני דרייפוס, כי על-מנת לקצר הליכים, המגרשים נמסרו לחברה באוקטובר האחרון, מוקדם יותר מהמועד הנקוב במכרז. דרייפוס הדגיש, כי מועד הוצאות טפסי האיכלוס לא הוקדמו. נציג חברת גינדי הסביר בדיון כי לחברה יש אינטרס להקדים את מועד מסירת הדירות "ככל שאנחנו יותר זמן באתר זה עולה לנו יותר כסף" טען הנציג.
בסוף הדיון הציע השופט יהושע גייפמן לעותרים למשוך את מחיקת התביעה, בתמורה להצהרת נציגה של החברה, כי גינדי תקדים את מועד מסירת הדירות. באי כוח משרדי הממשלה והחברה הודיעו, כי באם התביעה תמחק בתוך שלושה שבועות מיום קיום הדיון, הם לא ידרשו הוצאות. בתחילת השבוע, כאמור, הודיע עו"ד לוי בשם העותרים, כי הם מקבלים את עצת בית המשפט ומוחקים את התביעה.