רגע אחרי העלאת המחירים הדרמטית, נטפליקס מציגה דוחות פושרים וצמיחה איטית מהצפוי בהכנסות

נטפליקס דיווחה על רווח גבוה מהצפוי, אך החששות התאמתו והעלאת מחירי החבילות בארה"ב אכן סימנה כי החברה תאכזב בשורה העליונה • החברה הראתה חוזקה בשווקים הבינלאומיים וחולשה יחסית בארה"ב

נטפליקס / צילום: שאטרסטוק
נטפליקס / צילום: שאטרסטוק

חברת נטפליקס רשמה הכנסות רבעוניות של 4.187 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2018, צמיחה של 27% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2017 - אך פחות מתחזיות האנליסטים להכנסות של 4.21 מיליארד דולר. זהו קצב נמוך יותר מאשר בינואר-ספטמבר אז עמד קצב הצמיחה על 40%.

עם זאת, הרווח היה גבוה משמעותית מהצפוי - 30 סנט למניה, לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 24 סנט למניה. בסך הכל עמד הרווח הנקי על 134 מיליון דולר, לעומת 186 מיליון דולר ברבעון המקביל. תזרים המזומנים החופשי היה שלילי, כרגיל, ועמד ברבעון על 1.3 מיליארד דולר.

בסך הכל הסתכם התזרים השלילי של החברה ב-2018 ב-3 מיליארד דולר. בנטפליקס צופים כי ב-2019 החברה תשמור על רמה דומה של תזרים שלילי, ומ-2020 ואילך יירשם שיפור בתזרים.

מספר המינויים החדשים (המשלמים) של החברה גדל ב-8.8 מיליון (1.5 מיליון בארה"ב, 7.3 מיליון בעולם). מספר המינויים גבוה מתחזיות החברה לגידול של 7.6 מיליון מינויים. החברה הראתה חוזקה בשווקים הבינלאומיים וחולשה יחסית בארה"ב. חלק מהאנליסטים צפו כי הגידול יהיה של 9.4 מיליון מינויים אך מספר זה כולל גם לקוחות שנמצאים בתקופת ניסיון (אי האחידות במספרים נובע מכך שזהו הרבעון הראשון שנטפליקס מתמקדת בלקוחות משלמים בלבד). 

החברה צופה כי ההכנסות שלה ברבעון הנוכחי ישקפו צמיחה של 21% לעומת הרבעון הראשון של 2018. זאת תחזית מעט מאכזבת, מכיוון שהאנליסטים צפו כי ההכנסות יצמחו בקרוב ל-25%.

השבוע הודיעה נטפליקס על העלאת התעריף למינויים בארה"ב בעד 2 דולרים (מנטפליקס ישראל נמסר כי לא מתוכננת העלאת מחירים בישראל). המהלך, שרלוונטי כעת ל-58 מיליון מינויים, משקף את הסברה כי בענקית שירותי הסטרימינג מעריכים כי אובדן המנויים לא יעלה על התועלת שבהעלאת המחיר, וכי בעיקר אין ברירה על רקע הביקורת נגדה על תזרים המזומנים השלילי והעובדה שההוצאה על תוכן השנה צפויה להיות גבוהה ביותר מ-8 מיליארד דולר לעומת ההוצאה על תוכן ב-2018.

בעקבות העלאת התעריף קפצה מניית החברה ב-4.5% והשלימה זינוק של מעל 50% בתוך שלושה שבועות, אז רשמה המניה שפל של 11 חודשים. החברה נסחרת כעת לפי שווי של 153 מיליארד דולר. חלק מהזינוק של המניה נובע מהצלחה של הסרט החדש "קופסת הציפורים" בכיכובה של סנדרה בולוק, שרשם שיא של 45 מיליון צפיות בשבוע הראשון. גם הסרט "רומא" רשם הצלחה כשזכה בפרס גלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר. עם זאת, חלק מהאנליסטים העלו חשש כי העלאת התעריף נועדה כדי לרכך את התוצאות הכספיות שפורסמו היום.

נטפליקס עומדת מאחורי 700 הפקות מקור שונות, לא כולן בשפה האנגלית, שעלו לחברה בגיוס אג"ח בשנים האחרונות בשווי מצטבר של 12 מיליארד דולר. את ספריית התוכן שלה היא מעשירה גם ברכישת זכויות לסדרות פופולאריות רבות, כמו שידורי סינדיקציה של "חברים" תמורת 100 מיליון דולר.