על רקע המתיחות בצפון: ניסוי מוצלח לטיל חץ 3

במשרד הביטחון אמרו הבוקר כי הצלחת הניסוי מהווה אבן-דרך חשובה ביכולת המבצעית של ישראל להגן על עצמה מפני איומים קיימים ואיומים עתידיים שעשויים להופיע במרחב

ניסוי של חץ 3 / צילום: משרד הביטחון
ניסוי של חץ 3 / צילום: משרד הביטחון

כשברקע המתיחות הביטחונית בצפון, ויממה לאחר שחיל האוויר תקף שורה של מטרות איראניות בשטח סוריה, משרד הביטחון ערך הבוקר (ג') ניסוי שתוכנן מראש במערכת המתקדמת של הטיל נגד טילים - חץ 3. ממינהלת חומה שבמשרד הביטחון נמסר לפני זמן קצר כי הניסוי הצליח.

הטיל, שמיועד ליירוט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה, שוגר מבסיס פלמחים לעבר מטרה שדימתה טיל עוין. ממשרד הביטחון נמסר כי זמן לאחר שיגור המטרה, היא זוהתה על-ידי מערך המכ"מים של החץ, שהעביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי ועל השלמת תוכנית היירוט - שוגר לעברה הטיל המיירט - שהשלים את משימתו בהצלחה מלאה.

במשרד הביטחון אמרו הבוקר כי הצלחת הניסוי מהווה אבן-דרך חשובה ביכולת המבצעית של ישראל להגן על עצמה מפני איומים קיימים ואיומים עתידיים שעשויים להופיע במרחב.

בניסוי השתתפו נציגי הסוכנות ה-MDA האמריקאי והחברות הביטחוניות שמעורבות בתוכנית, במרכזן התעשייה האווירית שהיא הקבלן הראשי שלה. המכ"ם שמשמש את מערכת הוא מתוצרת אלתא מערכות, ומערכת ניהול הירי פותחה באלביט מערכות. את טיל המטרה שאליו כוון החץ ייצרה רפאל.