נתוני התעסוקה בבריטניה הפתיעו את האנליסטים; הליש"ט מתחזקת מול הדולר והאירו

אתמול חתכה קרן המטבע הבינלאומית את תחזיותיה ל-2019-2020 על רקע האטה בצמיחה העולמית • הליש"ט עולה על רקע הבטחתה של ראשת הממשלה תרזה מיי, שתהיה "פתוחה יותר" עם הפרלמנט במדינה בנוגע להסכם הברקזיט • השקל נחלש מול הדולר והאירו • סקירת המט"ח היומית של "גלובס"

הליש"ט על רקע מדדי המניות / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
הליש"ט על רקע מדדי המניות / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

מדד הדולר אינדקס (DXY) עולה מעט היום, כ-0.04%, מול סל המטבעות הנבחרים לרמת 96.472, על רקע החלטת קרן המטבע העולמית (IMF) לחתוך את תחזיותיה ל-2019-2020. קרן המטבע נימקה את התחזית הפסימית יותר בהאטה בצמיחה באירופה ובעוד שווקים מתעוררים. עוד נמסר בהודעת הקרן כי מתחי מסחר שונים ברחבי העולם יכולים בהחלט לחזק את בלימה בכלכלה העולמית.

הדולר נחשב לשורט טרייד הגיוני מאז סוף השנה שעברה, כשהחששות שהפדרל ריזרב יעצור עם העלאות הריבית שלו החלו לעלות. אך המטבע הירוק קיבל חיזוק לאחרונה, בעקבות חוסר הצמיחה בעולם - בעיקר בשוקי אירופה השונים.

"אנחנו עדיין חושבים שהעליות בדולר עלולות להיות מעט מוגזמות ושהבנק המרכזי של אירופה יציע מדיניות מוניטרית מהודקת יותר בהמשך השבוע", כך לפי מנואל אוליברי, אסטרטג מטבע בקרדיט אגריקול. במחלקת המטבע בקרדיט אגריקול גם חושבים שהשבתת הממשל בארה"ב תתחיל להשפיע בקרוב על ערך הדולר, כאשר חוסר הפעילות ישפיע על הצמיחה במדינה.

הדולר התחזק 0.3% גם מול היואן  בסין ונסחר ברמת 6.8157 יואן לדולר.

השקל נחלש היום מול הדולר והאירו בכ-0.2% בממוצע, לשערים יציגים של 3.69 שקל ו-4.1932 שקל בהתאמה.

ערך האירו  ירד לשפל של כמעט שלושה שבועות מול הדולר, לרמת 1.1361 דולר.

ערך הליש"ט  עולה היום ב-0.3% מול הדולר והמטבע הבריטי נסחר ברמת 1.2921 דולר. בהתחשב בקשיים הכלכליים שהעלה הסכם הברקזיט ואי הוודאות שהוא מעורר בממלכה המאוחדת, הליש"ט מצליחה להישאר בטווחי ה-1.28-1.30 דולר.

הליש"ט התחזקה ב-0.3% מול האירו  גם כן והיא נסחרת ברמת 87.96 פני לאירו. מצבה התהדק עוד אתמול, כשראשת הממשלה תרזה מיי הבטיחה להיות "פתוחה יותר" עם הפרלמנט בנוגע למשא ומתן על היציאה העתידית של בריטניה מהאיחוד האירופי.

"הסבירות הכללית של הסכם ברקזיט ידידותי לשווקים עוזרת מאוד לשטרלינג", אומר כריס טרנר, ראש מחלקת המט"ח בבנק ING בלונדון, "אך עם האופציה של יציאה בריטית מהאיחוד ללא הסכם, עדיין ישנה אפשרות שהסנטימנט השלילי יחזור להוביל את משקיעי המטבע".

נתוני התעסוקה בבריטניה לנובמבר 2018 התפרסמו היום, אנליסטים חזו כי המספרים לא ישתנו במיוחד מאוקטובר וישארו ברמת 4.1% אבטלה, ואילו הנתון עקף את הציפיות וחיזק את הרגש החיובי של המשקיעים בנוגע לצמיחה בבריטניה על רקע הברקזיט. הצמיחה במשכורות העובדים הבריטיים רשמה שיא חדש של 10 שנים.