השביתה בשירות התעסוקה: 20 אלף מובטלים לא יקבלו את דמי האבטלה לחודש ינואר

מדובר במובטלים שפוטרו במהלך ינואר אך בשל השביתה לא השלימו את תהליך הרישום בלשכות התעסוקה • יו"ר הוועד: "כנראה שלא עובדי הקבלן וגם לא המובטלים מעניינים את משרד האוצר" • האוצר: "אנו מפצירים בוועד להמשיך במו"מ מבלי להפסיק את פעילות תוכנית 'מעגלי תעסוקה'"

לשכת התעסוקה / צילום: איל יצהר
לשכת התעסוקה / צילום: איל יצהר

כ-20 אלף מובטלים לא יקבלו את דמי האבטלה שלהם לחודש ינואר, וזאת בעקבות שביתת עובדי שירות התעסוקה שנמשכת מזה כשבועיים. מדובר במובטלים שפוטרו במהלך ינואר אך בשל השביתה לא השלימו את תהליך הרישום שלהם בלשכות התעסוקה ברחבי הארץ.

בוועד עובדי שירות התעסוקה אמרו היום (ב') כי בשל הימשכות השביתה בלשכות, נתונים הקשורים למובטלים שנפלטו בשבועות האחרונים ממעגל התעסוקה טרם הועברו למוסד לביטוח לאומי באופן שיזכה אותם בדמי אבטלה. כך, המוסד לביטוח לאומי ישלם דמי אבטלה לכ-20 אלף מובטלים אחרים שבמהלך החודש האחרון דווקא שבו למעגל התעסוקה, וזאת לאחר שנתונים עדכניים לגביהם טרם הועברו לו.

ועד העובדים בשירות התעסוקה מקבל במהלכי המחאה שלו גיבוי מצד ההסתדרות הכללית, וזאת על רקע הדרישה לקלוט כ-100 עובדי קבלן להעסקה ישירה בשירות. מדובר בעובדים שמועסקים במסגרת תוכנית "מעגלי תעסוקה". בוועד האשימו את משרד האוצר בגרירת רגליים במשא-ומתן המתנהל בנושא זה.

לדברי יו"ר ועד העובדים בשירות התעסוקה, עופר לוי, "נוצר כאן מצב אבסורדי, שכן יש מובטלים אמיתיים שזקוקים לדמי אבטלה ולא מקבלים אותם - לעומת כאלה שחזרו למעגל העבודה וימשיכו לקבל כספים לחינם".

לוי הוסיף ואמר כי "כנראה שמשרד האוצר רוצה להמשיך בשיטה הנפסדת של העסקה קבלנית נצלנית ומזיקה. כנראה שלא עובדי הקבלן וגם לא המובטלים מעניינים את משרד האוצר".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "תוכנית 'מעגלי תעסוקה' הופעלה בהצלחה במהלך השנים האחרונות, וכלל הגורמים סבורים כי יש להמשיך בהפעלתה לטובת אוכלוסיית דורשי הבטחת הכנסה ולטובת המשק. בימים אלה מתקיים משא-ומתן עם ועד עובדי שירות התעסוקה, ולאור חשיבות התוכנית והבטחת שירות איכותי לכלל מקבלי הקצבאות, אנו מפצירים בוועד להמשיך במשא-ומתן מבלי להפסיק את פעילות התוכנית".