הכירו את היזמת שצברה 22 אקזיטים

ליאת אהרונסון היא משקיעה ויזמת, הידועה בעיקר כמובילה ומנהלת תוכנית היזמות של המרכז הבינתחומי – Zell – אותה הובילה במשך כ-10 שנים • עד היום עברו בתוכנית כ-350 יזמים, הוקמו 126 סטארט-אפים, אשר גייסו במצטבר כ-800 מיליון דולר • 22 סטארט-אפים כבר עשו אקזיט, ונמכרו • מה התובנות שלה מכל העשייה? האזינו לפרק השביעי של "עוד פודקאסט לסטארטאפים"

 

 

"הייתי בדרך לעשות דוקטורט, וחברה שלי המליצה לי להתראיין לתפקיד של מנהלת תוכנית היזמות של המרכז הבינתחומי. הגעתי די פתוחה לחוויה, ומזלי היה שהכוכבים הסתדרו - היה המון חומר באינטרנט על איך להקים סטארט-אפ, המשבר הפיננסי הסיט הרבה אנשים מוכשרים לעולם ההיי-טק, והיה לי גם מזל שכל שנה הגיעה קבוצה חדשה של סטודנטים-יזמים כדי ללמוד מהם ועליהם".

ליאת אהרונסון היא משקיעה ויזמת, הידועה בעיקר כמובילה ומנהלת תוכנית היזמות של המרכז הבינתחומי - Zell - אותה הובילה במשך כ-10 שנים. עד היום עברו בתוכנית כ-350 יזמים, הוקמו 126 סטארט-אפים, אשר גייסו במצטבר כ-800 מיליון דולר. 22 סטארט-אפים כבר עשו אקזיט ונמכרו, ושאר החברות מעסיקות כ-2,700 עובדים במצטבר בישראל ובארה"ב.

אהרנוסון מסבירה: "חשוב להבין ש-Zell אינה YCombinator. הרבה סטודנטים מצטרפים לתוכנית כדי להבין בין היתר אם יזמות זה משהו שמתאים להם. כל הקונספט הוא להקים סטארט-אפ כשעוד יש רשת ביטחון מסוימת, הרבה הדרכה והרבה קשרים. אנו גם מאמינים שאפשר ללמוד מהכשלונות ויש לנו הרבה סטונדטים שנכשלו בזל, ליקקו את הפצעים ועשו לאחר מכן דברים מדהימים".

אהרונסון הצטרפה לנהל את תוכנית Zell בשנתה החמישית והובילה אותה בעצמה במשך 10 שנים, כאשר 220 סטודנטים-יזמים עברו תחתיה. לאחר מכן עבדה כשותפה מנהלת בקרן ההון-סיכון מרקר וכמנהלת התפעול בישראל של הסטארט-אפ Selina. "אימצתי גם את הבוגרים מהמחזורים הראשונים, ואני עדיין בקשר עם התוכנית - אז כולם מבחינתי הם 'ילדים' שלי", היא אומרת בחיוך. "בהתחלה התוכנית עסקה בחינוך ליזמות, אך בשלב מסוים הגיעו אקזיטים של חברות כמו Wibiya (נמכרה ב-45 מיליון דולר לקונדואיט) ו-The Gift Projects (נרכשה על ידי eBay ב-20 מיליון דולר) ששמו אותנו על המפה".

מנגד, היא מבהירה: "לא הרבה מיזמים בסוף השנה ממשיכים, כך שלא הייתי אומרת שיש קורלציה בין הצטרפות לתוכנית לבין היותך יזם מוצלח. אבל זה בסדר גמור. חלק מהמטרה כאמור זה להבין אם יזמות זה בשבילך בכלל".

מה למדה אהרונסון מליווי 350 יזמים בעשור האחרון? מה לדעתה מאפיין יזמים וסטארט-אפים מוצלחים, ואיך אפשר לזהות זאת בתחילת הדרך? וכמובן - מה יהיה הצעד הבא בקריירה שלה? כל זאת ועוד, בפרק ה-7 של 'עוד פודקאסט לסטארטאפים' (עונה 5).

 

■ "עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת גלובס, ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב , יועץ לאסטרטגיה שיווקית לסטארט-אפים, לשעבר מנהל השיווק של חברת ארגוס ותוכנית MassChallenge (האקסלרטור הגלובלי הגדול בעולם) וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס).