בראק אן.וי תציע לשותפיה לרכוש את החזקותיהם ב-17 חברות נכס

ההצעה של חברת הנדל"ן הבורסאית נעשית על פי מתווה השותפות בין הצדדים שנחתם ב-2011 • היקף הצעות אלה עדיין לא פורסם, אבל הערכות בשוק מדברות על עסקאות רכישה בהיקף של 90-100 מיליון אירו

בראק אן.וי / צילום: אתר החברה
בראק אן.וי / צילום: אתר החברה

חברת הנדל"ן הבורסאית בראק קפיטל אן.וי  מתכוונת להציע לשותפיה ב-17 חברות נכס לרכוש את החזקותיהם בחברות אלו, על פי מתווה השותפות בין הצדדים שנחתם ב-2011. היקף של הצעות אלו טרם פורסם, אולם על פי הערכות בשוק מדובר על עסקאות רכישה בהיקף של 90-100 מיליון אירו.

בראק אן.וי פועלת בגרמניה בתחום הנדל"ן המניב (מגורים ומסחרי) ובתחום היזום והמכירה של דירות למגורים. החברה הונפקה לראשונה בבורסה בת"א בשנת 2010 ושנה לאחר מכן, במהלך 2011, התקשרה במספר עסקאות לרכישת נכסים מניבים בסך כולל של כ-300 מיליון אירו.

מועדון ההון של בראק

במסגרת עסקאות אלו נדרשה החברה להשקיע סכומים מהותיים כהון עצמי, וכדי להקטין את מרכיב הסיכון בהן התקשרה בהסכמי מיזם משותף (JV) עם מספר גורמים. גורמים אלו היו למעשה "מועדון משקיעים" שהוקם בידי שמעון וינטרוב ורונן פלד, בעלי השליטה דאז בבראק קפיטל.

לפי דיווחי בראק אן.וי, במועדון המשקיעים נכללו אז משקיעים פרטיים וחברות "בעלי ניסיון רב בתחום ההשקעות, קשרים עסקיים ענפים ברחבי העולם, חוסן פיננסי ורמת נזילות גבוהה ביותר המאפשרת יכולת קבלת החלטות מהירה (יחסית לגופים מוסדיים)". עם זאת, הובהר אז כי וינטרוב ופלד עצמם לא נכללו במועדון.

מאז הקמת המועדון הציעה בראק אן.וי לחברי המועדון להשתתף בשבע עסקאות לרכישת נכסים בגרמניה, מהן השתתפו החברים בשש עסקאות. עסקאות אלו כללו רכישת 17 נכסים מסחריים וכ-6,900 דירות להשכרה בעיר לייפציג, כאשר שיעור ההשתתפות של המועדון בהון המושקע נע ברובו בין 47% ל-49%.

מאז הספיקה בראק אן.וי לפנות פעמיים למועדון המשקיעים למכור לה את זכויותיהם בכמה מהנכסים המשותפים. חלק מחברי המועדון נענו להצעה וקיבלו בתמורה סכום של 15 מיליון אירו. בעקבות הרכישות גדל חלקה של בראק בחלק מהנכסים המשותפים והיא מחזיקה כעת בנתחים של 51%-74% מהם.

טדי שגיא והמכירה הכפולה

לפני כשנה וחצי מכרו וינטרוב ופלד את מניות השליטה בבראק אן.וי לידי טדי שגיא תמורת 1.1 מיליארד שקל. במסגרת אותה עסקה התחייב שגיא כי עד סוף 2018 הוא יציע לרכוש את חלקם של בעלי הזכויות היזמים המשותפים (חברי מועדון המשקיעים), וזאת בתמורה המבוססת על השווי של על אחד מהנכסים האמורים בספרי החברה.

עם זאת, כבר במחצית הראשונה של 2018 מכר שגיא את מניות השליטה בבראק אן.וי לידי חברת אדלר נדל"ן הגרמנית תמורת כ-1.4 מיליארד שקל. במסגרת העסקה רכשה אדלר גם את מניות מנהלי בראק אן.וי וכן חלק מהחזקות הציבור, וכעת מחזיקה אדלר ב-70% ממניות בראק אן.וי בשווי של 1.9 מיליארד שקל.

היום דיווחה בראק אן וי כי קיבלה הודעות נפרדות מהשותפים בכל אחד מהמיזמים המשותפים, לפיהן התקבלו אצלן הצעות מצד שלישי לרכישת החזקותיהם בנכסים המשותפים. מאחר שלבראק אן.וי קיימת זכות הצעה ראשונה לרכישת חלקם של השותפים, החליט אתמול הדירקטוריון שלה להיכנס בנעלי המציעים ולרכוש את החזקות השותפים.

אדלר נדל"ן מתמחה בתחום הדיור להשכרה בגרמניה, ומסיבה זו החליטה אשתקד לרכוש את בראק אן.וי. משום כך מעריכים בשוק כי רכישת הנכסים הנוכחית עשויה להקל על בראק אן.וי במכירת הנכסים המסחריים כשהם נקיים משותפים.