המחוזי דחה את בקשת גלעד שרון להתמודד ברשימת הליכוד הארצית

זאת אחרי שבית הדין של הליכוד פסל את התמודדותו במחוז הדרום • עם זאת, ביהמ"ש המחוזי הותיר פתח לשרון לקבל את החלטת הפז"מ מנתניהו ואז לפנות מחדש לביהמ"ש

גלעד שרון / צילום: אמיר מאירי
גלעד שרון / צילום: אמיר מאירי

השופט אליהו בכר מבית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה היום (ה') את בקשתו של גלעד שרון להתמודד ברשימת הליכוד הארצית (אחרי שבית הדין של הליכוד פסל את שרון מהתמודדות במחוז הדרום).

כזכור, שרון ביקש לקצר לו פז"מ של 100 ימים מתוך 3 שנים הנחוצות לו בתקופת האכשרה, כפי שנהוג לקצר, וכפי שנתניהו קיצר רק לאחרונה לשר יואב גלנט ממפלגת כולנו אשר עבר לליכוד בתוך כמה ימים. הנושא נמצא בשיקול-דעתו של יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו.

שרון סורב לקיצור פז"מ בהתמודדות במחוזות, וכאשר החליט לקבל את הצעת בית הדין של הליכוד ולהתמודד ברשימה הארצית, נאמר לו כי גם שם עליו לפנות לאישור קיצור פז"מ, אך ההחלטה הזו מטעמו של נתניהו מבוששת להגיע.

נזכיר כי הפריימריז בליכוד קבועים ליום שלישי הקרוב, 5 בפברואר, ועבור שרון ממילא מדובר בהצטרפות ברגע האחרון.

בית המשפט המחוזי קבע בהחלטתו כי לא יתערב בהחלטת יו"ר ועדת הבחירות של הליכוד, השופט בדימוס מנחם נאמן, לפיה על שרון לקבל את אישור קיצור הפז"מ מנתניהו. בהחלטתו כתב שופט המחוזי אליהו בכר "על בית המשפט ככלל למשוך את ידו מהתערבות בעניינים פנים-מפלגתיים".

יחד עם זאת, השופט בכר הותיר פתח לשרון לקבל את החלטת הפז"מ מנתניהו ואז לפנות מחדש לבית המשפט, תוך שהחלטה שיפוטית במקרה כזה תתקבל תוך 6-7 שעות.