אחרי שנה: למה ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו מתאם עוד ביקור עבודה בהודו

ניסיונות מצד לשכת ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו לתאם לו ביקור עבודה בעוד כשבועיים עם ראש הממשלה ההודי • המטרות העיקריות? לקדם עיסקת נשק ענקית עבור התעשיות הביטחוניות הישראליות ולחלץ את עיסקת טילי ה"ספייק" של רפאל בהודו

ראש הממשלה נתניהו סוקר את משמר הכבוד ההודי בעת טקס קבלת הפנים להגעתו למדינה / צילום: Adnan Abidi, רו
ראש הממשלה נתניהו סוקר את משמר הכבוד ההודי בעת טקס קבלת הפנים להגעתו למדינה / צילום: Adnan Abidi, רו

ניסיונות מצד לשכת ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו לתאם לו ביקור עבודה בעוד כשבועיים עם ראש הממשלה ההודי, נרנדרה מודי בהודו וזאת כשנה לאחר הביקור הקודם שקיים במדינה.

אם ביקור כזה יצא בסופו של דבר אל הפועל, אחת המטרות המרכזיות של נתניהו היא לקדם עיסקת נשק ענקית עבור התעשיות הביטחוניות הישראליות, ולחלץ את עיסקת טילי ה"ספייק" של רפאל בהודו, שתקועה מזה תקופה ארוכה ולא יוצאת לפועל. מדובר בעיסקה שהיקפה כ-600 מיליון דולר וגם מאמציו של נתניהו לקדם את העסקה בעת שביקר לפני כשנה בהודו- לא הועילו.

נוסף על האצת עסקת הספייק, בשוק הביטחוני העריכו כי נתניהו יציע למודי עסקאות נשק בהיקף חסר תקדים של יותר מ-3.5 מיליארד דולר עם החברות הביטחוניות הישראליות ובמרכזן אלתא, התעשייה האווירית, אלביט מערכות ורפאל. על פי הערכות מדובר בעסקאות שבמסגרתן יוצעו להודו מטוסים ללא טייס, מל"טים "מתאבדים", תותחים מתנייעים, טילים נגד טנקים, מטוסי ביון והתרעה ועוד.

יצויין כי הודו וישראל שותפות בתכנית הפיתוח של מערכת ההגנה מסוג ברק 8 ובשנים האחרונות הודו הזמינה מהתעשייה האווירית מערכות של טילים אלה בהיקף כולל של יותר מ-3 מיליארד דולר.