האם יכול להיות שגדעון סער בכלל מרוויח מהקרב עם נתניהו

120 אלף ליכודניקים יצביעו מחר ברחבי הארץ בבחירות הפנימיות בליכוד • ריבוי האזכורים של גדעון סער בקמפיין של נתניהו, והמחשבה שהוא האדם שמאיים על מעמדו של ראש הממשלה החזק ביותר שהיה פה, משפר את מעמדו של סער • פרשנות

גדעון סער / צילום: שלומי יוסף
גדעון סער / צילום: שלומי יוסף

120 אלף ליכודניקים יצביעו מחר ברחבי הארץ בבחירות הפנימיות בליכוד ואחת השאלות הגדולות במיני קמפיין הזה, האם בנימין נתניהו התווה את הדרך לקמפיין הגדול יותר שיתרחש בעתיד: הריב הענק על זהות יו"ר הליכוד הבא.

מצד אחד, אפשר להאמין לנתניהו שהוא מנסה למחוק את גדעון סער מן המפה הפוליטית ולעשות ככל יכולתו שהאיש, אשר היה מחוץ לזירה במשך כמה שנים, יזחל פנימה על גרונו, יגיע ליעד צמא, עייף ומותש.

מצד שני, ריבוי האזכורים של סער, והמחשבה שהוא האדם שמאיים על מעמדו של ראש הממשלה החזק ביותר שהיה פה, משפר את מעמדו של סער. והוא לא ידע שהוא כזה. ואכן, האופציה שנתניהו העלה את סער לצמרת, מונחת על השולחן. כולם מדברים על כך בליכוד, בסניפים, במחוזות ובמרכז. סער נזהר כל הקמפיין מלהתעמת חזיתית עם נתניהו, אך אמר לאנשים, 'דווקא בשל הקמפיין נגדי, אני זקוק הפעם לתמיכתכם יותר מתמיד'. והמסר הזה נקלט על ידי רבים בליכוד.

את התשובות נדע רק בלילה שבין שלישי לרביעי, והתוצאות יצביעו על ההמשך הפוליטי. האם סער הוחזר לעמדת יריבות, לא רק שווה כוח אל מול ישראל כ״ץ, גלעד ארדן, מירי רגב ויולי אדלשטיין, אלא אף הועלה מעליהם לעמדת היריבות האולטימטיבית מול נתניהו.

כל תוצאה שתמקם את סער בין המקומות 2 עד 10 תהיה הצלחה עצומה עבורו. הישג של מקום 11 ואילך הוא תוצאה סבירה, אך לא כזו שמוכיחה את אהדת 120 אלף המתפקדים. והישג של מן המקום ה-15 ומטה, יוכיח כי לשנים בחוץ בתוספת הקמפיין האגרסיבי של נתניהו, יש מחיר.

אגב, כל מקום בחמישיה הראשונה יכול אף לסמן כי המתפקדים פתחו במרד קטן. המנהיג מבקש מאיתנו לסלק החוצה את סער? אנחנו נראה לו דווקא.