ח"כ אמסלם כינה את גנץ "אוטיסט" - הרשת הישראלית משתוללת

פוליטיקאים, עיתונאים, קומיקאים וצייצנים מן השורה, כולם הצטרפו לחגיגות הפרשה שכונתה הבוקר "אוטיזםגייט" • מי כעס, מי גינה ומי השתלח בכלל על תרבות הפוליטיקלי קורקט? ליקטנו עבורכם את המיטב של הסערה הנוכחית מטוויטר

דוד אמסלם. פתח קופת שרצים / צילום: יצחק הררי דוברות הכנסת
דוד אמסלם. פתח קופת שרצים / צילום: יצחק הררי דוברות הכנסת

חגיגה בטוויטר הישראלי לאחר ההתבטאות האומללה של ח"כ דודי אמסלם, שכינה את ראש חוסן לישראל בני גנץ "אוטיסט". על אף התנצלותו של ח"כ אמסלם לאחר הטחת הדברים, בה הוא ציין כי גם אחותו נמצאת על הספקטרום האוטיסטי, בפיד הישראלי לא עשו לו כל הנחה.

הראשון לתקוף היה ח"כ יאיר לפיד, שידוע שיש לו בת על הספקטרום. הח"כ עבר לרשת החברתית הפחות פרטית, פייסבוק, שם כתב פוסט ארוך על טעותו של אמסלם ועל ההתייחסות לאוטיזם כקללה.

לפיד תוקף:

אמסלם לא נשאר חייב ו"החזיר". "יאיר לפיד כהרגלו בקודש הוא ציני בכל דבר ועניין", כך צייץ אמסלם תוך כדי שהתנצל על דבריו שוב.

אמסלם מתנצל בשנית לאחר הפוסט של לפיד:

גם בשאר הפיד לא נתנו לאמסלם מנוחה, ח"כ סתיו שפיר רמזה לכך שממשלת הליכוד מתעמרת בחלשים ובתוכם האוכלוסייה השייכת לספקטרום האוטיסטי, ואיחלה לאמסלם לעולם לא לקבל את היחס שממשלתו נותנת להם.

ח"כ שלי יחימוביץ' פשוט הייתה ברורה ככל האפשר - "אוטיזם זו לא קללה", כך צייצה. 

העיתונאי ציון נאנוס ציין כמה קרובה האמירה של אמסלם לדברי יאיר גרבוז בעצרת השמאל בזמנו והתייחס לכמה מסוכנים דברי אמסלם, עוד כתב בציוצו שלדעתו אמסלם לא התנצל "באמת".

ברחבי הפיד הלא פוליטי בישראל, צייצנים מימין ומשמאל מאסו בהטחת האשמות. מנהל המדיה הדיגיטלית של שוברים שתיקה ביקש שהפיד לא יתעסק באוטיזם כל היום, העיתונאית בתיה גלעדי דרשה ששאר הפיד "יסתום את הפה" והקומיקאית רות אלבז פשוט כתבה "בואו נחליט שכולנו אוטיסטים".

מצחיקני הפיד כבר עשו מטעמים מההתבטאות המצערת - מאיר כץ כתב שמצביעי הליכוד עצמם על הספקטרום, בעוד מתן בלומנבלט כבר הגזים מעט ואף גלש למחוזות גזעניים מעט. אנחנו גיחכנו וציקצקנו בו זמנית.

את הציון לגנאי של הפיד מקבל ח"כ לשעבר ינון מגל שמיהר להכריז שתרבות הפוליטיקלי קורקט מגוחכת. "עייפתם נודניקים עם פוליטיקלי קורקט מזוייף וטרחני", כתב מגל. אנחנו רק נזכיר למגל כי יש דברים שעדיף לא לכתוב ברשתות החברתיות כשכולם יכולים לקרוא.

מאלו"ט, האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, נמסר בתגובה לדבריו של ח"כ דודי אמסלם ולכל הפרשה: "עצוב ומאכזב שנבחר ציבור בעמדה בכירה מרשה לעצמו להשתמש במילה אוטיסט כמילת גנאי ופוגע בציבור רחב של אנשים וילדים על הרצף האוטיסטי ובבני משפחותיהם. אלו"ט פועלת כבר שנים רבות בהסברת האוטיזם בהישגים לא מבוטלים, כנראה שהמלאכה עדיין לא הושלמה". נאחל לאגודה שהמלאכה תהיה קלה יותר ובהצלחה.