הקרב שנגמר בחיבוק: כשעמית סגל ויאיר נתניהו נפגשו בטוויטר

זה התחיל בציוץ של עמית סגל שצחק על יאיר נתניהו, המשיך בעקיצות מצד נתניהו כלפי סגל והסתיים בסוג של חיבוק • על מה התווכחו העיתונאי ובנו של ראש הממשלה?

בזמן שבערוץ קשת 12 גדעון סער תקף את את ראש הממשלה נתניהו במסגרת מאבקי הכוחות בליכוד לקראת הפריימריז היום (ג'), בטוויטר התחולל קרב עקוב מדם לא פחות.

העיתונאי עמית סגל צייץ ברשת טוויטר צילום מסך של פוסט פייסבוק של בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, בו יאיר טוען כי אביו "הזהיר מפני ריבלין" וכעת הנשיא ראובן ריבלין ככל הנראה יתמוך בגדעון סער לראשות הליכוד. בצמוד לצילום הפוסט של נתניהו הבן, העלה סגל צילום מתוך כתבת ערוץ 7 בה מצוטט נתניהו האב שאמר ש"הצביע פעמיים עבור ריבלין לנשיאות המדינה".

הציוץ של עמית סגל שהתחיל את הכל:

יאיר נתניהו הגיב לסגל כמעט מיידית וניסה להזכיר, לדבריו, לעיתונאי כי אביו "התנגד לריבלין וגם ניסה לבטל את מוסד הנשיאות המיותר". את דבריו חתם נתניהו הצעיר בטעות רצינית ושייך את סגל לערוץ 13.

סגל לא נראה מזועזע במיוחד מפניית נתניהו ואף פתח את דבריו בנימוס, שכן זו הפעם הראשונה שהשניים משוחחים בפלטפורמה כלשהי, "קודם כל אהלן ונעים מאוד". לאחר מכן התייחס לדבריו של יאיר ואז סיפר כי קיבל טלפון מדובר רה"מ נתניהו מיד לאחר בחירתו של הנשיא ריבלין שביקש ממנו לפרסם את הסיפור. בציוץ עוקב עקץ את נתניהו על הטעות בערוצים.

נתניהו המשיך את השיחה ברוח מבודחת והלך על קו ההגנה הקבוע והמוכר של מפלגת השלטון - כל ערוצי התקשורת הם "ערוצי תעמולה נבזיים". סגל נותר ענייני לעומת נתניהו הצעיר ומיד שאל כיצד הדיון עבר לביקורת על התקשורת בישראל והחזיר אותו לעניין - "ברור שאבא שלך פעל בכל הכח נגד ריבלין", כתב סגל, אך הוסיף גם כי הדובר של רה"מ אכן פנה אליו בנוגע לריבלין וצירף צילום מסך מכתבה נוספת.

יאיר נתניהו לא ויתר בשלב זה והמשיך בעוקצנות, "הרגע הודת שאני צודק". לאחר מכן הוסיף כי לדעתו הבראנז'ה העיתונאית בישראל ישנאו את סגל על שהוא מנסה להתחבב עליהם. בשלב זה סגל כבר ויתר ועבר להתבדחות - "אז פתחת טוויטר, הפכת אותי לימני והארת את עיניי. תודה לך על כך".

למרות החלפת המהלומות ההדדית, קרב התרנגולים הסתיים בחיבוק אינטרנטי עם מחמאה מפוקפקת מצידו של נתניהו שכתב לסגל שהוא "אחד העיתונאים הטובים והמוכשרים במדינה (בין הבודדים)". סגל סיים את הדיון בתודה מנומסת והפיד הישראלי חזר להתנהל על מי מנוחות, לפחות עד שהחלו חגיגות הפריימריז בליכוד הבוקר.