הרשימה של גנץ מתמלאת: מיקי חיימוביץ׳ ואורית פרקש-הכהן מסתמנות בפנים

מיקי חיימוביץ' עומדת לזנק למים הפוליטיים עם עבר עשיר בתקשורת ועם אג'נדה ירוקה • פרקש-הכהן הודחה מתפקיד יו"ר רשות החשמל לאחר שהתנגדה למתווה הגז • גם מירב כהן, ממנהיגות המלחמה בעושק קשישים, וענבר גיטי-הרוש, מנכ"לית תנועת פנימה, מצטרפות ל"חוסן לישראל"

בני גנץ /צילום: שלומי יוסף
בני גנץ /צילום: שלומי יוסף

בימים הקרובים צפוי בני גנץ לחשוף את החברות והחברים ברשימתו, "חוסן לישראל". השם המסתמן כמסקרן מכולם הוא העיתונאית מיקי חיימוביץ', שעומדת לזנק למים הפוליטיים אחרי עבר עשיר על המסכים של הישראלים, עם תחקירים וכתבות עומק וגם עם אג׳נדה ירוקה, צמחונית, בריאותית. איך היא תהיה בתור פוליטיקאית? בטוח מסקרנת. התשובה לחיימוביץ' בליכוד עשויה להיות שריון האקטיביסטית טל גלבוע במקום 21 או 28, כך שרשימת הליכוד תזכה בבעלת אג'נדה צמחונית מקבילה, וגם חברה אישית של יאיר נתניהו. אולם המהלך בליכוד עדיין אינו סגור.

מירב כהן, שזכתה בחודשים האחרונים לתשומת לב ציבורית בעקבות פעילותה במניעת עושק קשישים, תהיה גם היא חלק מהרשימה. כהן תושבת ירושלים היתה בעבר חברה במפלגת התנועה של ציפי לבני. בבחירות לכנסת ה-19 היא ילדה ביום הבחירות וזכורה תמונה שלה ביחד עם לבני בבית היולדות.

נלחמת בעבריינים שעוקצים קשישים במיליוני שקלים

עוד אמורות להצטרף למפלגה של גנץ ענבר גיטי-הרוש ואורית פרקש-הכהן. פרקש-הכהן, לשעבר יו"ר רשות החשמל, הודחה על ידי נתניהו ושטייניץ באוגוסט 2015 (תוך התנגדות כחלון למהלך) בהליך מזורז על רקע התנגדותה למתווה הגז. מאז, במשך יותר מ-3 שנים שמרה פרקש על צום תקשורתי, לפחות בפן הגלוי. החליף אותה בתפקיד בתור יו"ר רשות החשמל, ד"ר אסף אילת, אותו אקדמאי מפורסם שנתניהו מבקש לראותו כמוזמן לתת עדות במשטרה/פרקליטות בנוגע לחתימת האישור שלו על מיזוג בין בזק ל-Yes.

גיטי-הרוש היא מנכ"לית תנועת פנימה, שהוקמה בשנת 2017 על ידי שר החינוך לשעבר, שי פירון. מטרת התנועה היא לקדם חברה ישראלית המבוססת על סולידריות, תיקון ותקווה (כך כתוב באתר שלהם). "פנימה היא בית לשל פתרונות בסוגיות ליבה הפוצעות ומפצלות את החברה הישראלית באמצעות תהליכים המשולבים בדיאלוג, שיח רחב ועשייה משותפת".

בהודעת יחסי הציבור על השקת תנועת פנימה שנשלחה לעיתונאים במארס 2017 נכתב כי "חשיפת תנועת פנימה בהשתתפות, שלמה דוברת, רא״ל במיל׳ בני גנץ ורא״ל במיל׳ גבי אשכנזי, וגם מי שהיה אז מנהל אגף חינוך, רווחה ותרבות בעירית ירוחם, חילי טרופר".

את הודעת יחסי הציבור על השקת התנועה שלחו לעיתונאים היח"צנים ממשרדם של איתי בן חורין וטל אלכסנדרוביץ. בן חורין משמש כיום כמנהל הקמפיין של גנץ. בעבר הלא רחוק הוא היה יועץ התקשורת של אשכנזי, תוך כדי ימי פרשת הרפז. אפשר כבר לחבר את כל הנקודות לקו רציף?

כולם, חוץ מפירון נכון לעכשיו, מעורבים גם בחוסן לישראל של גנץ.

עדיין לא ברור איפה עומד המיזוג עם יאיר לפיד. אין תשובה. לפיד ממשיך כרגיל, נערך לכל האפשרויות ולא אומר "לא" לחיבורים. עם זאת, ב"מפלגנץ" לא סגרו את הדלת סופית על אפשרות לצרף את אשכנזי ואת אורלי לוי-אבקסיס (אם היא בפנים, משמעות הדבר היא שלפיד לא יכול להיות חלק מהאיחוד), כמהלך מרכזי שעשוי להביא להם את מספר המנדטים הרב ביותר.