מנהלים ברותם אמפרט יזומנו לשימוע במשרד להגנת הסביבה בעקבות גלישת מי בוצה

מדובר בגלישה של כ-100-200 קוב של מי בוצה בעקבות הגשמים העזים הבוקר • נזכיר כי בסוף יוני 2017 אירע אסון אקולוגי בנחל אשלים בעקבות דליפה של כ-100 אלף קוב של שפכים ממפעל אחר של רותם אמפרט

האסון האקולוגי באשלים, 2017 / צילום: עודד נצר - המשרד להגנת הסביבה
האסון האקולוגי באשלים, 2017 / צילום: עודד נצר - המשרד להגנת הסביבה

המשרד להגנת הסביבה הודיע הערב (ה') כי יזמן לשימוע מנהלים במפעל רותם אמפרט שמקבוצת כימיקלים לישראל (כיל) לאחר שמי בוצה גלשו מבריכה תפעולית במכרות צין אל בורות הכרייה של המפעל.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי מדובר בגלישה של כ-100-200 קוב של מי בוצה, שנגרמה בעקבות הגשמים העזים שירדו באזור מוקדם יותר היום. שם ציינו כי אין מדובר בחומר מסוכן - ואמרו כי גלישת המים לבורות הכרייה הופסקה בתוך זמן קצר.

בעקבות המקרה המשרד להגנת הסביבה הורה לרותם אמפרט להאיץ את בדיקת סוללות העפר שמקיפות את הבריכה התפעולית שממנה גלשו מי הבוצה ובמקביל, נעשו פעולות לשאיבת המים שגלשו ממנו. במשרד להגנת הסביבה אמרו כי הגורמים המקצועיים מטעמו יבחנו את נסיבות האירוע ולאחר השימוע שיקיימו למנהלים ברותם אמפרט - תתקבל החלטה אם לנקוט בהליכי אכיפה.

מרותם אמפרט נמסר בתגובה כי "בעקבות שבר ענן מעל המפעל בצין זוהתה התחלה של גלישת מים ממאגר הצמוד למפעל וצוות מטעמו פעל מידית כדי לשאוב אתה מים העודפים וכדי לעבות את דפנות המאגר. הארוע הסתיים בתוך זמן קצר וכלל הפעולות נעשו בתיאום מלא עם הרשויות".

בסוף יוני 2017 אירע אסון אקולוגי בנחל אשלים בעקבות דליפה של כ-100 אלף קוב של שפכים ממפעל אחר של רותם אמפרט. בעקבות אותה דליפה נגרם זיהום חמור בקטע של כ-20 קילומטר בערוץ הנחל.