בורסות אירופה | סיקור שוטף

וול סטריט: הדאו ג'ונס רשם יום 4 ברציפות של ירידות

ה-FDA שלח 17 מכתבי אזהרה לחברות שמוכרות באופן בלתי חוקי מוצרי תוספי מזון, או תרופות המתיימרות להציג טיפול באלצהיימר • אויס זינקה לאחר העלאת המלצה • בורסות אירופה ננעלו בעליות, הדאקס קפץ ב-1%

בניין בורסת הנאסד"ק במנהטן / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
בניין בורסת הנאסד"ק במנהטן / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל ביציבות, כאשר הדאו ג'ונס איבד 0.2% ורשם יום רביעי רצוף של ירידות. מדד S&P 500 עלה 0.1% ומדד הנאסד"ק טיפס בשיעור דומה.

21:21

החוזים על הנפט ננעלו בירידה של 0.4% לרמה של 52.51 דולרים לחבית. מחיר הזהב השיל 0.5% לרמה של 1,311.6 דולרים לאונקייה. 

מנייתה של חברת הקנאביס אורורה הקנדית יורדת 5% לפני פרסום הדוחות לרבעון הפיסקלי השני של השנה, שצפויים לצאת לשוק לאחר נעילת המסחר בוול סטריט. 

20:45

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשעה זו ביציבות, וללא שינוי מהותי לעומת רמת הפתיחה. מניית אויס בולטת בעלייה של יותר מ-8% לאחר שזכתה להעלאת המלצה מגולדמן זאקס. 

ישראליות בוול סטריט

טבע  קופצת 2.5%, רויאל קריביאן קרוזס  עולה ב-1.3% ומניית קמטק  מזנקת 8%.

18:45

המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת ברקע לאופטימיות לחידוש שיחות הסחר בין ארה"ב לסין. ברקע: המשך עונת הדוחות הכספיים של החברות. הדאו ג'ונס משיל 0.2% ומדד הנאסד"ק עולה 0.1%. מדד הפחד (VIX) מזנק 4.6%.

מניית אויס מזנקת ביותר מ-7% ברקע להעלאת המלצה מצד בנק ההשקעות גולדמן זאקס, שהעלה את ההמלצה למניה ל'קנייה', וכתב כי מדובר בחברה העדיפה מבין שתי חברות השכרת הרכב הציבוריות.

בורסות אירופה ננעלו בעליות. מדד הדאקס קפץ ב-1%, הקאק עולה 1.1%, ומדד הפוטסי הבריטי טיפס 0.8%.

17:30

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים ביציבות עם נטייה לעליות קלות, ברקע לאפשרות לחידוש שיחות הסחר בין ארה"ב לסין. ברקע: עונת הדוחות לרבעון הרביעי נמשכת. 

מדד הנאסד"ק עולה 0.3%, הדאו ג'ונס נסחר ללא שינוי ומדד S&P 500 עולה 0.1%. מניית טסלה מזנקת 3.2%, ומניית טבע הישראלית מטפסת 1.6%.

רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) שלחה היום 17 מכתבי אזהרה לחברות זרות ומקומיות שמוכרות באופן בלתי חוקי מוצרי תוספי מזון, או תרופות שלא אושרו לשימוש ומתיימרות להציג טיפול באלצהיימר.

באירופה הבורסות רושמות עליות של סביב ה-1%. מדד הדאקס קופץ 0.9%, הקאק עולה 1.1% והפוטסי הבריטי מטפס 0.8%.

16:30

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסות וול סטריט נפתח בעליות, ברקע להמשך עונת הדוחות. המדדים המובילים עולים 0.3% בפתיחה. מניית טסלה קופצת 2%, טבע עולה 0.8%, מניית מורגן סטנלי מטפסת 0.5%.

15:50

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים כעת בעליות של עד 0.4% ומאותתים על פתיחת שבוע חיובית למרות החשש מחידוש מלחמת הסחר, וברקע להמשך עונת הדוחות הכספיים.

מורגן סטנלי ישלם 900 מיליון דולר כדי לרכוש את סוליום קפיטל (Solium Capital), שמנהלת את המניות שמקבלים עובדי תאגידים כחלק משכר.

כרומה הטייוואנית רוכשת 20% מקמטק ממגדל העמק ב-74 מיליון דולר. העסקה נעשית בפרמיה של קרוב ל-30% על מחיר השוק של יצרנית מערכות בדיקה לתעשיית הסמיקונדקטור ממגדל העמק.

בהמשך להורדת תחזית הצמיחה לבריטניה, מצד הבנק המרכזי (BOE), בגוף ההשקעות שרודרס ממשיכים להחזיק בתחזית שלהם, אשר מניחה כי במקרה של 'ברקזיט' חלק, הבנק המרכזי ימשיך בהעלאת הריבית בהזדמנות הראשונה, אך הוא יודיע על כך במהלך ועידת האינפלציה הרלבנטית לאותו הזמן ולא בהפתעה. "יתכן והדבר לא יקרה עד הפגישה הבאה אשר אמורה לקרות במאי, במידה והברקזיט יזכה לדחייה נוספת, אך אנו מאמינים כי עד אוגוסט סביר שנראה העלאת ריבית נוספת", כותבים בשרודרס. "כמובן שבמקרה שלא תושג עסקה בין אנגליה ואיחוד, אנו מאמינים כי הכלכלה הבריטית כן תכנס למיתון, וכי נראה גם הורדת ריבית מצד הבנק המרכזי, במטרה לעודד את הכלכלה".

נזכיר כי הבנק המרכזי בבריטניה הנמיך את תחזית הצמיחה לרמה שלא נראתה מאז המשבר הכלכלי של 2008. הבנק תלה את התחזית בהאטה בפעילות הכלכלית בעולם, אך מעל לכל, את חוסר הוודאות שנוצרה לאור ה'ברקזיט'. הצפי לצמיחה השנתית ב-GDP הורדה מרמה של 1.7% ל-1.2% עבור שנת 2019, ומ-1.7% ל-1.5% עבור שנת 2020. למרות האמור, התחזית עבור 2021 הועלתה מ-1.7% ל-1.9%. 

15:30

גיל דטנר, אנליסט לאומי שוקי הון, מפרסם היום עדכון לקראת דוחות הרבעון הרביעי של חברת IFF, שיתפרסמו ביום רביעי. לדבריו, "הרבעון הינו מאוד משמעותי עבור החברה, בשל השלמת רכישת פרוטרום ב-4 באוקטובר 2018. אנו מניחים כי גודל העסקה ייצור לא מעט רעש במספרים, ויש לצפות להוצאות רכישה משמעותית ברבעון. השפעת פרוטרום גם מגדילה את אי הוודאות ברבעון, שכן תוצאות פרוטרום ברבעון השלישי היו חלשות במיוחד, עם צמיחה אורגנית שלילית של 3.2% בפעילות הליבה של החברה, נסיגה מאוד נדירה עבור פרוטרום. נראה כי ההתעסקות בעסקה גרעה מהמיקוד העסקי, והנהלת IFF הביעה ציפייה לשיפור ניכר ברבעון הרביעי. השאלה היא עד כמה התוצאות של פרוטרום התאוששו. בשורה התחתונה, הרווח המתואם צפוי להישחק בשל הגידול בהוצאות המימון ומספר המניות, עקב רכישת פרוטרום. למרות החששות סביב הצמיחה העולמית, סקטור הטעמים והריחות ממשיך ליהנות ממומנטום חיובי ומכפילים גבוהים. ואולם, הביצועים של IFF מפגרים אחרי הסקטור, ויש להניח שזה נובע מחשש לגבי הסיכונים הכרוכים ברכישת פרוטרום".

14:30

המסחר באירופה מתנהל בשעה זו בעליות. מדד פוטסי  עולה ב-0.49%, מדד דאקס  עולה 0.76%, מדד קאק  מוסיף לערכו 0.82% ומדד פוטסי האיטלקי  עולה כ1.39%. המדד הכלל-אירופי סטוקס 600  עולה ב-0.62%. החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה חיובית בוול סטריט.

המאזן המסחרי בבריטניה ירד ב-0.7%, לעומת צפי לעלייה של 0.2%. בנוסף התפרסמו גם נתוני התמ"ג של בריטניה. על פי הנתונים לרבעון האחרון, הצמיחה בבריטניה בשנה שעברה הייתה החלשה ביותר מאז 2012. התמ"ג הבריטי ירד ברבעון האחרון של 2018 לשיעור של 0.2%, לעומת 0.6% ברבעון השלישי. לשנת 2018 כולה ירדה צמיחת התמ"ג לשיעור של 1.4%, בהשוואה ל-1.8% בשנת 2017. 

13:00

נמשכת המגמה החיובית בבורסות אירופה. מדד פוטסי  הבריטי עולה בכ-0.86%, מדד דאקס  הגרמני עולה 0.98%, מדד קאק  הצרפתי מוסיף לערכו כ-1.06% ומדד פוטסי האיטלקי  עולה כ1.5%. המדד הכלל-אירופי סטוקס 600  עולה 0.91% בשעה זו.

10:15

פתיחה ירוקה בשוקי אירופה: המדדים המובילים, דאקס  בגרמניה, קאק  בצרפת ופוטסי  בבריטניה עולים כ-0.5% בממוצע. גם מדד פוטסי האיטלקי  עולה. המדד הכלל-אירופי סטוקס 600  עולה 0.45% בשעה זו.

שוקי אסיה ננעלו במגמה מעורבת כאשר מדדי שנחאי , הנג סנג  וקוספי  עלו, בעוד הבורסה באוסטרליה ירדה.

08:15

המסחר בשוקי אסיה מתנהל במגמה מעורבת הבוקר, מדד שנחאי בסין עולה כמעט 1% וההנג סנג בהונג קונג מוסיף 0.3% לערכו, בעוד הקוספי בקוריאה יורד 0.3%.

השווקים הסיניים חזרו לפעילות לאחר שבוע של חופשה לרגל השנה החדשה הסינית, מניית טנסנט , ענקית הטק הסינית, עולה כ-0.2%.

את הירידות בקוריאה מובילה מניית סמסונג אלקטרוניקס  שמאבדת 0.9% בשעה זו.

מדד ASX 200  באוסטרליה ננעל בירידות קלות, כאשר ה"רביעייה הגדולה" של הבנקים משכה אותו למטה: מניית נשיונל אוסטרליה בנק  התרסקה 2.38%, אוסטרליה וניו זילנד בנקינג גרופ  צללה מעל 2%, ווסטפק  נפלה 1.96% וקומונוולת' בנק אוף אוסטרליה  ירדה 10.6%.

היום ב-11:30 צפויים להתפרסם בבריטניה נתוני התמ"ג והמאזן המסחרי.