אהרון פרנקל קנה עוד 4% מאירונאוטיקס והגדיל החזקתו ל-25%; המניה הכפילה ערכה בתוך חודש וחצי

איש העסקים, הפועל בעיקר בתחומי הנדל"ן והתעופה, ממשיך להגדיל את החזקתו ביצרנית המל"טים מיבנה • העסקאות האחרונות של פרנקל, בבורסה ומחוצה לה, התבצעו במחיר ממוצע של 13.15 שקל למניה - גבוה ב-6.6% ממחיר הנעילה אתמול • שווי החברה בבורסה מגיע לכ-703 מיליון שקל

אהרון פרנקל / צילום: אלי אטקין
אהרון פרנקל / צילום: אלי אטקין

איש העסקים אהרון פרנקל ממשיך להגדיל את החזקתו באירונאוטיקס, יצרנית המל"טים מיבנה. בימים האחרונים רכש פרנקל, בבורסה ומחוצה לה, עוד כ-4% ממניות החברה, בהשקעה של כ-29 מיליון שקל, והגיע להחזקה של כ-24.6% בהון החברה. 

העסקאות האחרונות של פרנקל התבצעו במחיר ממוצע של 13.15 שקל למניה, גבוה ב-6.6% ממחיר הנעילה של המניה אתמול. מניית אירונאוטיקס  הגיבה היום (ב') לדיווח על הגדלת ההחזקות של פרנקל בעלייה של 5% והשלימה מהלך של הכפלת שווי החברה בחודש וחצי. שווי החברה בבורסה מגיע לכ-703 מיליון שקל.

פרנקל (61), שעיקר פעילותו בתחומי הנדל"ן והתעופה, החל באיסוף מניות אירונאוטיקס בשבוע האחרון של דצמבר. אז רכש מחברת הביטוח הפניקס, שהחזיקה בקופות הגמל ובנוסטרו של החברה כ-5.5% ממניות אירונאוטיקס, במחיר של 8.5 שקלים למניה - גבוה בכ-25% ממחיר המניה בעת העסקה. בשבועות שלאחר מכן הוא המשיך להגדיל את החזקתו.

אירונאוטיקס עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות מוטסות לא מאוישות, מערכות אלקטרואופטיות ותקשורת. החברה נשלטת בידי קרנות ההשקעה KCPS, ויולה ובראשית. מלבדן ומלבד פרנקל מניות החברה מוחזקות על ידי מנורה מבטחים (9.4%) ולאומי (5.3%). 

סיבה מרכזית נוספת לזינוק במניית אירונאוטיקס בשבועות האחרונים הייתה הודעת רפאל ואיש העסקים אביחי סטולרו כי בכוונתם לרכוש את מלוא הבעלות בחברה לפי שווי של כ-850 מיליון שקל. זאת, לאחר שבאוגוסט האחרון ניסו לרכוש אותה לפי שווי של 430 מיליון שקל בלבד.

ההצעה המשופרת של רפאל ואביחי סטולרו כפופה לביצוע בדיקת נאותות לחברה ולחברות הבנות שלה. בעקבות ההצעה החדשה העניקה אירונאוטיקס לרפאל ולסטולרו בלעדיות במו"מ לרכישת החברה. לוח הזמנים שנקבע למיצוי המו"מ הוא עד 15 בפברואר, עם אופציה להארכת המו"מ בשבועיים נוספים, אם בדיקת הנאותות לא תושלם.

גורם נוסף שהתמודד עד לאחרונה על רכישת אירונאוטיקס הייתה התעשייה האווירית (תע"א) שהציעה לנהל מו"מ לרכישת החברה לפי שווי של 600 מיליון שקל. בשבוע שעבר הודיעה תע"א כי החליטה להפסיק את בחינת אפשרויות ההשקעה באירונאוטיקס.  עם זאת, תע"א מסרה כי "היא שומרת לעצמה את הזכות לבחון מחדש את העסקה כולה או חלק ממנה בעתיד".

אירונאוטיקס הפכה לציבורית בקיץ 2017, לאחר שקרנות ההשקעה השולטות בחברה ביצעו הצעת מכר ענקית של מניות בהיקף של יותר מ-400 מיליון שקל. בנוסף החברה הנפיקה במקביל מניות חדשות, בהיקף של 53 מיליון שקל, לגוף שהוביל את ההנפקה - לאומי פרטנרס, והחלה להיסחר בבורסה לפי שווי של יותר ממיליארד שקל.

מאז ההנפקה ועד לכניסתו של פרנקל לחברה צנחה המניה ביותר מ-60%. לתוצאות העסקיות המאכזבות התווספה גם פרשה שבה הייתה מעורבת אירונאוטיקס במדינה זרה, ושבעקבותיה התלה משרד הביטחון את רישיון השיווק והיצוא של מל"ט מתוצרתה ללקוח מהותי באותה מדינה. לאחרונה ביטל משרד הביטחון את ההתליה של רישיון השיווק והיצוא של המל"ט.