פרנסיסקו קפיטל הובילה גיוס של 60 מיליון דולר ברדיס לאבס

הסטארט-אפ, שמפתח בסיסי נתונים גמישים ומהירים, גייס עד כה 146 מיליון דולר ב-6 סבבים • עופר בנגל, מייסד משותף ומנכ"ל: "השוק נשלט בעבר ע"י אורקל, מיקרוסופט ו-IBM, ובעשור האחרון צץ סוג חדש של מידע, שהצריך בסיסי נתונים שונים ויצר ואקום בשוק"

הסטארט-אפ הישראלי רדיס לאבס (Redis Labs), המפתח את בסיס הנתונים שלדבריו הוא המהיר בעולם, הודיע היום (ג') על גיוס סבב מסדרה E, של 60 מיליון דולר.

את הסבב הובילה קרן הפרייבט אקוויטי פרנסיסקו פרטנרס, והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים של החברה, ביניהם גולדמן זאקס, פרייבט קפיטל אינווסטינג, ביין קפיטל ונצ'רס, ויולה ונצ'רס וחברת דל.

הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה ל-146 מיליון דולר. הגיוס נערך לפי שווי של מאות מיליוני דולרים - אך בחברה מסרבים למסור סכומים מדויקים.

עופר בנגל, מייסד משותף ומנכ"ל החברה, מספר ל"גלובס": "עולם בסיסי הנתונים מובל על ידי חברות כמו אורקל, מיקרוסופט ו-IBM, והוא קפא על שמריו מאז שהתחיל בשנות ה-70 ועד העשור האחרון. עד לפני 15 שנה אף אחד לא חשב שיש היגיון להיכנס לתחום הזה, כי זה כרוך במלחמה עם הענקיות הכי גדולות בעולם. בעשורים האחרונים צץ סוג חדש של מידע שהוא פחות מאורגן מזה שהיה פעם - מידע הטרוגני ובכמויות גדולות מבעבר, שמצריך סוגים שונים של בסיסי נתונים כדי לטפל בו.

"כתוצאה מכך נוצר ואקום בשוק, ובעשור האחרון התחילו להיכנס חברות שונות, אנחנו אחת מהן, שמציעות בסיסי נתונים מסוגים שונים, שהרבה יותר מתאימים לאפליקציות מודרניות. הסוד בעולם הזה הוא לייצר מאגר נתונים שיתאים להמון אופני שימוש ומקרים שונים, וידע לטפל בהמון סוגים של מידע, ושל תבניות ארגון של מידע".

לדבריו, הייחודיות של רדיס לאבס היא בכך שבסיס הנתונים שלה מסוגל לטפל בעשרות עד מאות מיליוני בקשות בכל שנייה - מהיר פי 50 מבסיסי הנתונים הוותיקים. לחברה כ-7,000 לקוחות מסחריים בתחומים שונים, בהם רשתות חברתיות גדולות, חברות כרטיסי אשראי, בנקים, חברות תקשורת, חברות מדיה וחברות גיימינג. בין לקוחותיה נמצאות פדאקס, בריטיש איירוויז, אמריקן אקספרס, Thomas Cook, מרצדס בנץ, וודאפון, מאסטר קארד ו-TD Bank.

בנגל אומר עוד: "על פי התחזיות שלנו, עם הכסף נוכל הזה להגיע לתזרים מזומנים חיובי, וזה אומר שאם הכל ילך כשורה, זה כנראה יהיה הסבב האחרון. אנחנו מתכוונים לבנות חברה גדולה מאוד, ואני מעריך שיידרשו כשלוש שנים עד שנהיה מוכנים להנפקה משמעותית". לדבריו, החברה מכניסה כיום עשרות רבות של מיליוני דולרים. "אנחנו גדלים בשנים האחרונות בקצב של כ-60%, שנה אחרי שנה, ואנחנו מצפים גם השנה לעמוד בקצב הזה".

"האתגר הוא לעשות כסף מקוד פתוח"

רדיס הוקמה בשנת 2011 על ידי היזמים הסדרתיים עופר בנגל ויפתח שולמן, המכהן כמנהל הטכנולוגיות בחברה. בנגל אומר: "התוכנה שלנו בנויה על קוד פתוח, שכל אחד יכול להשתמש בו בחינם. בעשור האחרון תחום הקוד הפתוח תפס תאוצה מאוד גדולה, כשהרעיון הוא שאם התכנה שלך היא קוד פתוח, הרי שהמון אנשים ישתמשו בה וכך ניתן יהיה להגיע לאימוץ רחב שלה על ידי מפתחים, הרבה יותר מהר מאשר אם רוצים למכור אותה ברישיון". את קהילת הקוד הפתוח מוביל יוצר הקוד, סלבטורה סן פיליפו, שהצטרף לחברה ב-2015.

"בתחום הזה, האתגר הוא תמיד איך לקחת תוכנת קוד פתוח ולעשות ממנה כסף. יצרנו שתי גרסאות - אחת בקוד פתוח שנותנת את הפונקציות הבסיסיות של המוצר בחינם, ומאפשרת למפתחים ולסטארט-אפים קטנים לפתח מוצרים ואפליקציות על גביו. על גבי תוכנת הקוד הפתוח בנינו תוכנה מסחרית שלנו שנקראת Redis Enterprise, שנותנת המון ערך מוסף לגופים גדולים שצריכים את התוכנה שלנו. ארגונים גדולים נוטים שלא להשתמש בתוכנות קוד פתוח משום שאם משהו בהן לא עובד, למעשה אין למי לפנות - אין לה אבא ואמא".

הגיוס ישמש את החברה להאיץ את הפיתוח והמכירות שלה כדי לעמוד בתחרות החזקה בתחום. בנוסף, הגיוס ישמש את רדיס להגדלת מצבת העובדים שלה מ-250 היום ל-380 בתוך כשנה. מצבת עובדי החברה בישראל צפויה לגדול מ-100 ל-180, בסיום ההתרחבות. מטה החברה ממוקם בקליפורניה, ובו מועסקים כיום 100 עובדים.