כל הפרטים על מה שצפוי בהשקת גלקסי S10 של סמסונג הערב

לקראת ההשקה דלפו פרטים רבים על המכשירים החדשים • סמסונג צפויה להשיק הפעם שלושה מכשירי דגל: גלקסי S10, גלקסי S10 פלוס, שיהווה גרסה גדולה יותר של מכשיר הדגל והגרסה המוזלת גלקסי S10e • גלקסי S10 יכיל קורא טביעות אצבעות ושלוש מצלמות בגב המכשיר

גלקסי S10 / צילום: 91mobiles ו-OnLeaks
גלקסי S10 / צילום: 91mobiles ו-OnLeaks

סמסונג צפויה להשיק הערב את סדרת הסמארטפונים החדשה שלה, גלקסי S10. ההשקה תתרחש באירוע בשם Unpacked, שייערך בסן פרנסיסקו לציון עשור להשקת סדרת גלקסי. האירוע מהווה חריגה ממנהגה של החברה, שלרוב מכריזה על השקות של מוצרי דגל בכנס הסלולר הבינלאומי MWC בברצלונה.

לקראת ההשקה דלפו פרטים רבים על המכשיר החדש ובערוץ הטלוויזיה המסחרי הגדול בנורווגיה אף שודרה, ככל הנראה בטעות, פרסומת של 30 שניות למכשיר טרם השקתו.

סמסונג צפויה להשיק הפעם שלושה מכשירי דגל, בדומה להשקות אפל האחרונות. שמות המכשירים הצפויים הם גלקסי S10; גלקסי S10 פלוס, שיהווה גרסה גדולה יותר של מכשיר הדגל; וגלקסי S10e - הגרסה המוזלת. גדלי המסכים של המכשירים צפויים להיות 6.1 אינץ', 6.3 אינץ' ו-5.8 בהתאמה.

שינוי עיצובי במכשירים ככל הנראה יביא לכך שמצלמת הסלפי הקדמית תהיה בתוך נקב בתצוגה הקדמית, ולא בתוך מגרעת כפי שנהוג במכשירים רבים. במכשיר ה-S10 פלוס הנקב ככל הנראה יכלול שתי מצלמות קדמיות. בגב המכשירים צפויות להיות משולבות שלוש מצלמות אחוריות, כאשר על פי הדיווחים, במכשיר המוזל ישולבו שתי מצלמות בלבד. בנוסף, המכשירים יכילו קורא טביעות אצבעות - בדגמי ה-S10 וה-S10 פלוס קורא טביעות האצבע יהיה בקדמת המכשיר, ובדגם ה-S10e הוא יהיה בצד. המכשירים צפויים לתמוך בקישוריות ווי-פיי 6, ולפי שמועות אף יאפשרו טעינה של אביזרים אחרים באמצעותם.

הפרסומת הנורווגית אישרה בבירור חלק מהשמועות: ניתן היה לראות בה את התצוגה עם הנקב, את קורא טביעות האצבע, ושלוש מצלמות בגב המכשיר. בפרסומת ניתן לראות גם אוזניות של סמסונג שמאפשרות טעינה אלחוטית באמצעות הנחתן על גב הסמארטפון החדש.

בנוסף לשלושת המכשירים, ייתכן שסמסונג תשיק גם גרסה של מכשיר הדגל שתתמוך בקישוריות 5G - גרסה זו עשויה להיקרא גלקסי S10 X ויהיו בה ארבע מצלמות בגב המכשיר. שמועות אחרות גורסות כי החברה תשיק דגם במהדורה מוגבלת של ה-S10 פלוס שיציע שטח אחסון של טרה בייט, ו-12 ג'יגה של זיכרון RAM.

בנוסף, החברה צפויה להכריז גם על מספר אביזרים, שדלפו דרך אפליקציית Galaxy Wearable של החברה עצמה. בהם שעון חכם חדש ואוזניות Galaxy Buds אלחוטיות שיתחרו באיירפודס של אפל. הכרזה מעניינת נוספת שאולי תהיה באירוע היא לגבי הטלפון המתקפל שבפיתוח. לפי אוון בלאס, שמפרסם בחשבונו בטוויטר רכילות בתחום הטלפונים, הטלפון המתקפל מיועד להקרא סמסונג גלקסי פולד. מאירוע שערכה סמסונג בנובמבר בנושא ידוע כי הטלפון המתקפל יהיה בעל שני מסכים: מסך הטאבלט, בגודל 7.3 אינץ', יתקפל פנימה כמו בתנועת סגירה של ספר, ועם הקיפול ידלק מסך חיצוני, שישמש כטלפון חכם.

ומה לגבי מחירים? אין פרטים רבים על מחירי המכשירים החדשים, אך בחודש שעבר פרסם האתר האיטלקי TuttoAndroid דיווח לפיו המכשיר היקר ביותר - גלקסי S10 פלוס צפוי לעלות החל מ-1,049 אירו (1,192 דולר) עבור שטח אחסון של 128 ג'יגה בייט וזיכרון RAM של 6 ג'יגה בייט, ומחירו יטפס עד 1,599 אירו (1,817 דולר) עבור אותו דגם עם שטח אחסון של טרה בייט ועם זכרון RAM של 12 ג'יגה בייט.

לפי הדיווח, מחירו של דגם הגלקסי S10 הסטנדרטי יתחיל לפי האתר ב-929 אירו (1,056 דולר); והדגם השלישי והמוזל גלקסי S10E יעלה 799 אירו (908 דולר). אם הדיווח נכון - מחירי הטלפונים החדשים של סמסונג יהיו אף יקרים יותר מדגמי האייפון שהמתחרה אפל השיקה בספטמבר. מחירו של אייפון Xs מקס, היקר ביותר, מתחיל ב-1,100 דולר ומגיע עד 1,450 דולר; מחירו של אייפון Xs מתחיל ב-1,000 דולר, ואילו מחיר הדגם המוזל, אייפון Xr, מתחיל ב-750 דולר. לפי שמועות מנובמבר, גם הטלפון המתקפל עשוי לעלות 1800 דולר.

מחברת סאני תקשורת, בעלת רשת חנויות סמסונג בארץ נמסר כי מחירי המכשירים החדשים הצפויים בארץ יהיו 3,600 שקלים עבור גלקסי S10, ו-3,000 שקלים עבור גלקסי S10e. המכשיר המוגדל, S10+ יעלה 4,000 שקלים עבור שטח אחסון של 128 ג'יגה ו-5,000 שקלים עבור שטח אחסון של 512 ג'יגה.