ביהמ"ש דחה פעם נוספת את ההכרעה בנוגע לרכישת קואופ

השופט האריך את מועד הגשת ההצעות וההסתייגויות בנוגע למחיר ולהשגת הסכם קיבוצי מול עובדי קואופ, עד ליום שני הקרוב

קואופשופ / צילום:: בר אל
קואופשופ / צילום:: בר אל

דחייה נוספת בהכרעה על רכישת קואופ: שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אלכסנדר רון, אישר היום (ה') דחייה בהחלטה מי תרכוש את הרשת הקורסת עד לדיון שיתקיים ביום שלישי הקרוב בשעות הצהריים. השופט האריך עד ליום שני הקרוב את מועד הגשת ההצעות וההסתייגויות בנוגע למחיר ולהשגת הסכם קיבוצי מול עובדי קואופ, תוך שהוא מאפשר לשפר את ההצעות גם מבחינת התמורה הכספית וגם בהסכמות מול העובדים.

"התנהלות כל הנוגעים בדבר הביאה למצב בו לא מצויים כל המתחרים על אותו מכנה משותף", קבע השופט רון, תוך שהוא מפרט כי חלק מהמציעים שמו השקיעו בקידום המשא-ומתן מול העובדים - כלומר מחסני השוק, שחתמו אתמול על הסכם קיבוצי מול ועד עובדי הרשת, וחלק שמו דגש על התמורה הכספית, "גם אם בעקיפין בא הדבר על חשבון המשא-ומתן עם העובדים". בכך התייחס לרמי לוי וזול ובגדול.

הבוקר נחשף ב"גלובס" כי רמי לוי וזול ובגדול התאחדו כדי לרכוש בעסקה משותפת את הרשת. על-פי התוכנית של השתיים, שכבר אושרה על-ידי הרשות לתחרות (לשעבר רשות ההגבלים העסקיים), הן צפויות לרכוש במשותף את 42 סניפי רשת קואופ, לפי שווי ההצעה הכספית הגבוהה ביותר שהגיש לוי, שעומדת על 163 מיליון שקל. התשלום יתחלק בין השתיים, וכך גם הסניפים, באופן שיפתור את סוגיית ההגבלים העסקיים שהטרידה את הממונה.

בחודשים האחרונים נקלעה רשת קואופ להקפאת הליכים עם חובות בהיקף של 200 מיליון שקל, כשספקיות מזון גדולות עברו לעבוד מולה בתמורה למזומן בלבד. מאז הקפאת ההליכים מנוהלת הרשת בידי הנאמנים, עו"ד שלמה נס ורו"ח חן ברדיצ'ב.

בנוסף לגובה ההצעה והדרישה למכירת סניפים, נאמני קואופ ביקשו למצוא רוכשת שתצליח גם להגיע לחתימה על הסכם קיבוצי בהסתדרות מול ועד העובדים. לפי שעה טרם נחתמו הסכמים רשמיים עם הרשתות המציעות, פרט למחסני השוק כאמור.