הדיל שיאפשר לרמי לוי להשתלט על הקואופ נחשף

עפ"י התוכנית של הרשתות רמי לוי וזול ובגדול, הן צפויות לרכוש במשותף את 42 סניפי רשת קואופ לפי שווי ההצעה הכספית הגבוהה ביותר שהגיש לוי - 163 מיליון שקל • התשלום יתחלק בין השתיים, וכך גם הסניפים, באופן שיפתור את סוגיית ההגבלים העסקיים

רמי לוי / צילום: איל יצהר
רמי לוי / צילום: איל יצהר

אחרי שמחסני השוק שיפרה את הצעתה לרכישת הקואופ וחתמה על הסכם עם העובדים, רמי לוי וזול ובגדול רוקמות עסקה שתאפשר לשתיהן להשתלט על הקואופ - כך נודע ל"גלובס".

על-פי התוכנית של השתיים, שכבר אושרה על-ידי הרשות לתחרות (לשעבר הגבלים עסקיים), הן צפויות לרכוש במשותפת את 42 סניפי רשת הקואופ, לפי שווי ההצעה הכספית הגבוהה ביותר שהגיש לוי, שעומדת על 163 מיליון שקל. התשלום יתחלק בין השתיים, וכך גם הסניפים, באופן שיפתור את סוגיית ההגבלים העסקיים שהטרידה את הממונה.

הצעת הרכש המשותפת צפויה להיות מוגשת מחר לבית המשפט המחוזי בירושלים, כשהשופט אלכסנדר רון יידרש להכריע בינה לבין ההצעה של רשת מחסני השוק. לפי שעה מחסני השוק היא הרשת היחידה שחתמה בהסתדרות על הסכם קיבוצי מול ועד העובדים של קואופ, ועל כן העובדים נוטים לתת לה עדיפות. ואולם, ההכרעה הסופית תלויה בתמורה הכספית שתשולם עבור הרשת. ההצעה המשופרת שהגישה היום הקואופ לבית המשפט עומד על 120.5 מיליון שקל, פער של 42.5 מיליון שקל אל מול ההצעה שהגיש רמי לוי לבדו, או לזו שיגיש במשותף עם רשת זול ובגדול של אבי יוחנן.

בכל אופן, היום (ה׳) בשעה שתיים צפוי להתקיים הדיון שעשוי להכריע בנוגע לעתידה של הקואופ. זאת לאחר שמוקדם יותר השבוע קבע בית המשפט המחוזי בירושלים כי ההחלטה על רכישת הקואופ תידחה , ושלח את הרשתות רמי לוי, זול ובגדול ומחסני השוק להתמחרות נוספת והמשך מגעים מול העובדים.

בחודשים האחרונים נקלעה רשת הקואופ להקפאת הליכים עם חובות בהיקף של 200 מיליון שקל, כשספקיות מזון גדולות עברו לעבוד מולה בתמורה למזומן בלבד. מאז הקפאת ההליכים מנוהלת הרשת בידי הנאמנים, עו"ד שלמה נס ורו"ח חן ברדיצ'ב.

בנוסף לגובה ההצעה והדרישה למכירת סניפים, נאמני הקואופ ביקשו למצוא רוכשת שתצליח גם להגיע לחתימה על הסכם קיבוצי בהסתדרות מול ועד העובדים. לפי שעה טרם נחתמו הסכמים רשמיים עם הרשתות המציעות, פרט למחסני השוק כאמור.