ביהמ"ש דחה ב-3 שבועות את הפקדת תוכנית חבצלת השרון

המועצה האזורית והוועדה המקומית עמק חפר עתרו נגד קיום הדיון בהפקדת תוכנית להקמת 3,500 בנתניה ובעמק חפר, בין השאר בטענה כי מה שהניע את הותמ"ל לקדם בצורה חפוזה את התוכנית היה הבחירות הקרובות • ביהמ"ש דחה את הדיון אך אסר על העותרות לטעון כי מדובר באקט בחירות: "לא נימוק משפטי"

ראשת מועצת עמק חפר, ד"ר גלית שאול / צילום: שלומי אמסלם
ראשת מועצת עמק חפר, ד"ר גלית שאול / צילום: שלומי אמסלם

בית המשפט המחוזי מרכז דחה ב-3 שבועות את הדיון בהפקדת תוכנית הותמ"ל להקמת 3,500 דירות במתחם שחלקו נמצא בצפון נתניה וחלקו במועצה האזורית עמק חפר (תוכנית חבצלת השרון).

המועצה האזורית והוועדה המקומית לתכנון ולבנייה עמק חפר עתרו נגד קיום הישיבה, בטענה כי זמן קצר לפני קיום הישיבה הותמ"ל הוציא מסמכים שכוללים מאות עמודים, וכי לא ניתן להם זמן לעיין בכולם.

בעתירה שהגישו בשבוע שעבר, באמצעות עורכי הדין שלמה ולדמן ורויטל אפלבוים, נטען בין היתר כי מה שהניע את הותמ"ל לקדם בצורה חפוזה את התוכנית היה הבחירות הקרובות ורצונו של האוצר להוכיח הישגים.

באת-כוחם של הותמ"ל ורשות מקרקעי ישראל שהכינה את התוכנית, עו"ד אילה גופמן, טענה בדיון שהתקיים היום (ג') כי התוכנית לא השתנתה, וכי היא בשלה להפקדה, אחרי שנתיים של דיונים. עו"ד גופמן יצאה גם נגד הקישור בין קידום התוכנית לבחירות. "הניסיון להציג כאילו עכשיו הונחו להם ערימות מסמכים שאינם יודעים במה מדובר - זו הטעיה", טענה עו"ד גופמן בדיון.

לעומתה טען עו"ד ולדמן בשם העותרות כי מדובר במאות עמודים ובנספחים מורכבים. "מדובר בדיון מהותי, האם התוכנית תופקד אם לאו. משריינים 7 שעות של דיון, ומה מצפים? איך נוכל להתייחס לכך ברצינות רבה? זה ניקוז, תחבורה וכל המטרייה הרחבה הזו".

השופטת ורדה מרוז המליצה לצדדים לגבש ביניהם נוסחה, ואכן זו התקבלה בצורה של דחיית הדיון ב-3 שבועות לפחות. ואולם דרישה שעליה לא הייתה מוכנה לוותר עו"ד גופמן, התקבלה גם על דעת השופטת: "מובהר בזאת כי טענת הבחירות לכנסת על פניה אינה טענה משפטית, וראוי שלא לערב בין עניינים פוליטיים לענייני משפט, ולפיכך יש לצפות מהעותרות כי אכן לא יעלו טענה זו בהמשך הדרך", חתמה השופטת את פסק דינה.

ראשת מועצת עמק חפר, ד"ר גלית שאול, אמרה בעקבות ההחלטה: "אני שמחה שבית המשפט הבין שמחטף מהסוג הזה לא יכול לקרות. אנו נעשה כל מה שניתן כדי שהתוכנית במתכונתה הנוכחית לא תצא אל הפועל, לטובת שמירה על ערכי הטבע והשטחים הפתוחים ולמען תושבנו".