בכיר בסיעת כחול-לבן לישיבה עם המפלגות הערביות: "אהלן וסהלן"

בתגובה הליכוד תוקף בחריפות את סיעת גנץ-לפיד • מוקדם יותר הבוקר אמר המועמד מיכאל ביטון מטעם סיעת "כחול-לבן" כי "בקואליציה שלנו לא ישבו איתמר בן גביר ובל״ד, כל השאר יכולים להרגיש אצלנו בבית. אם אחמד טיבי יכיר בקווי מתאר של ממשלה ציונית יהודית ודמוקרטית - אהלן וסהלן"

בנימין נתניהו / צילום: מאיר אמירי
בנימין נתניהו / צילום: מאיר אמירי

ראש הממשלה נתניהו חזר הבוקר על המסרים הפוליטיים שלו, שבני גנץ, אם יזכה, יקים קואליציה עם ח"כ אחמד טיבי המוביל היום ביחד עם ח"כ איימן עודה את הרשימה של חד"ש ותע"ל.

"היום אנחנו שומעים שלפיד וגנץ אומרים שהם לא ישבו איתנו אלא ישבו עם טיבי. מיכאל ביטון אמר את זה הבוקר. ישבו עם טיבי בממשלה! כל האסטרטגיה שלהם מתבססת על זה שלפיד וגנץ הם לא שמאל. אם נבהיר את האמת הזאת לציבור, הליכוד יוכל להדביק את הפער ולנצח".

הדברים של נתניהו מתבססים ככל הנראה על ראיון רדיו בגלי ישראל בו אמר ביטון "בקואליציה שלנו לא ישבו איתמר בן גביר ובל"ד, כל השאר יכולים להרגיש אצלנו בבית. אם אחמד טיבי יכיר בקווי מתאר של ממשלה ציונית יהודית ודמקורטית - אהלן וסהלן".

הקו של הליכוד בשבוע האחרון הוא לתקוף את בני גנץ על היותו מקים ממשלה עם ראשי הסיעות הערביות, מתקפה שגם היא גזענית במהותה, אולם מתקבלת בציבור היהודי הרחב כליגטימית. עוד אמר נתניהו לשריו: "בסוף בבחירות האלה הבחירה היא בין ממשלת שמאל חלשה בראשות לפיד וגנץ לבין ממשלת ימין חזקה של הליכוד בהנהגתי".

נתניהו קיים הבוקר סבב התייעצות שני עם בכירי ליכוד לקראת האירוע הפוליטי של הליכוד מחר בכפר המכביה. על הבמה אמורים להופיע כל חברי הכנסת של הליכוד לצידו של נתניהו ולהראות למצלמה את הגיבוי שהם מעניקים לו. רבים בליכוד ממתינים לראות אם מחר בערב, באירוע הגדול של הליכוד, יתגבר נתניהו על הכעסים שלו נגד גדעון סער וילחץ את ידו על הבמה באירוע המרכזי.

היום בבוקר היו בבית ראש הממשלה השרים וחברי הכנסת אדלשטיין, רגב, זוהר, לוין, אלקין, גמליאל, דיכטר חוטובלי והשכל.

ביום שישי הזמין נתניהו לביתו את גלעד ארדן, אופיר אקוניס, אמיר אוחנה, דוד אמסלם ודוד ביטן וניר ברקת.

עד עתה התנהל קמפיין הליכוד סביב מסריו האישים משפטיים של נתניהו ללא התייחסות להישגים בתחום המדיני או הישגים של שרי הליכוד במשרדי הממשלה השונים. כעת, דווקא כאשר מספרי המנדטים בסקרים מראים שהליכוד אינו המפלגה המובילה, מבקש נתניהו את בכיריו לעמוד לצידו על הבמה ולגבות אותו עם מסרי הקמפיין.

בדף המסרים עליו הוחלט בליכוד, ואשר אפשר לשמוע את ראשי הליכוד חוזרים עליו בכלי התקשורת מושווה מצבו של נתניהו למצב "הרדיפה" נגד הנשיא טראמפ וכי בשני במקומות בעולם יהיו שמחים מהדחתו מן השלטון ועליית השמאל - בטהרן וברמאללה.

כך אמר הבוקר (א'), למשל, השר יובל שטייניץ בראיון ברשת ב': "מנסים לסרס את רוח החוק כדי להפיל את הימין ולהעלות את השמאל. מה שחשוב בבחירות הוא איפה יהיו חגיגות ביום שלמחרת - בטהראן או בירושלים. באיראן מחכים שיחליפו את נתניהו בגנץ - חוששים מנתניהו ומכהונה נוספת שלו".