ברצלונה? אליפות: לפטופ לדור החמישי, סופר כרטיס זיכרון ועוד ממתקים מתערוכת MWC בברצלונה

כנס התקשורת שנערך בברצלונה סיפק הצצה למגוון גאדג'טים עם יכולות מפתיעות

מי שביקר בשבוע שעבר בכנס התקשורת בברצלונה (MWC) נתקל בטלפונים מרהיבים עם מסכים מתקפלים, טכנולוגיות 5G וגם במגוון מוצרי צריכה שובי דמיון. הנה כמה מהם.

מטען אלחוטי עתידני

חברת RAVPower הציגה בברצלונה סדרה של מטענים אלחוטיים חדשנים, שמבוססים על טכנולוגיית מעגלים שאמורה להיות יעילה יותר מבחינה אנרגטית ובמקביל לייצר פחות חום מיותר.

עוביו של המטען הסלולרי - ששמו RP-PB106 - הוא 14 מ"מ בלבד. המטען מתפקד גם כחצובה שעליה ניתן להניח את הסמארטפון והוא מציע טעינה אלחוטית באמצעות חיבור לעריסה מחוברת לחשמל או באמצעות מגע בין הטלפון לבין סוללה נטענת של 5000 מילאמפר/שעה, שנטענת על ידי העריסה אבל גם מבצעת טעינה אלחוטית בנפרד מהעריסה במקום שבו אין חיבור לחשמל. הטעינה מתבצעת, לטענת החברה, עד פי 2.5 מהר יותר ממטענים מקבילים. המחיר טרם פורסם אבל הוא יעמוד כנראה על כמה עשרות דולרים.

נייד אלחוטי ואיכותי

גם בעידן של "סמארטפון לכל פועל" יש מקום למחשבים ניידים, במיוחד בארגונים גדולים שצריכים לצייד את עובדיהם הבכירים במסך רציני. גם הסינים נכנסים כיום גם לנישה הזו של "מחשבי מנהלים".

חברת וואווי הסינית ניצלה את החשיפה הנרחבת בתערוכה כדי להציג את האולטרה-נייד החדש שלה, MateBook X Pro. הוא שוקל 1.33 קילוגרם בלבד ועוביו 14.6 מ"מ אך עדיין מציג מפרט מרשים. הכוכב המרכזי הוא מסך 14 אינץ' ברזולוציה של 3000X2000 פיקסלים (3K) עם רמת בהירות ויחס קונטרסט גבוהים מאוד עבור יישומים גרפיים מקצועיים וצפייה בסרטי וידאו ברזולוציה גבוהה. למסך אין כמעט שוליים פיזיים והוא בנוי לקבל קלט-מגע של עשר אצבעות ועדיין לעמוד בתנאים תובעניים.

מפרט החומרה של רוב הדגמים מתבסס על מעבד I7 דור שמיני ויש גם כרטיס גרפי מובנה מדגם MX150 של NVIDIA עם זיכרון פנימי. את האנרגיה מספקת סוללה מורחבת שתומכת בעד 12 שעות של הצגת וידיאו ויש גם רמקולים ברמת קולנוע ביתי. עוד פיצ'רים מעניינים כוללים מצלמת אינטרנט מובנית ש"קופצת" מתוך המקלדת, תקשורת אלחוטית עם מכשירים אחרים של היצרנית בקצב של עד 20 MBPS, זיהוי ביומטרי ותוכנה לתרגום רב לשוני של דיבור טבעי. המחירים נעים מ-900 עד 1,400 דולר.

כרטיס זעיר עם נפח ענק

ככל שהמצלמות משתכללות, הן זקוקות ליותר נפח זיכרון - במיוחד כאשר מדובר בצלמים מקצועיים או במצלמות "אקסטרים" קומפקטיות שמצלמות ברזולוציה 4K אך אינן יכולות להעביר את הנתונים אלחוטית לאכסון ב"ענן".

עבור הנישה הזו השיקה סאנדיסק כרטיס מיקרו SD חדש שלמרות ממדיו התקניים לז'אנר - לא גדול בהרבה מציפורן - יכול לאחסן מידע בנפח של 1 טרה-בייט. פריצת הדרך הושגה בזכות טכנולוגיה ייחודית לדחיסה ואכסון של מידע וביחד עם הנפח הואצו גם מהירויות הכתיבה/קריאה. הכרטיס הזעיר יכול לקרוא נתונים בקצב של עד כ-90MB לשנייה. המחיר עומד על כ-450 דולר אולם צפוי לרדת עם הזמן.

לפטופ לדור החמישי

אי אפשר לדבר על MWC בלי להזכיר את הסיסמה " 5G עם כל דבר" שעמדה במוקד התערוכה. לנובו חשפה באירוע אב-טיפוס של מחשב נייד שמצויד לראשונה במודם מובנה מבית קוואלקום עם מעבד שתוכנן ספציפית להביא את התקשורת הסלולרית של הדור החמישי למחשבים ניידים (סנאפדרגון 8CX). המעבד, בטכנולוגיה של 7 ננומטר, אמור לספק למחשב קישוריות רציפה בקצב גבוה פי 10 עד 100 מזו של מודמים סלולריים קיימים - בהינתן זמינות של רשתות כאלה בסביבה.

המחשב אמור להיות חסכוני בצריכת החשמל - עד 20 שעות פעולה בסביבת יישומי חלונות - ויצויד ביכולות בינה מלאכותית מתקדמות, שמסומנות על ידי רבים בתור "הדבר הבא" בשוק מחשבי הלפטופ, כולל יכולות לזהות העדפות אישיות של משתמשים, למטב ביצועים ועוד. המחשב צפוי לצאת לשוק לקראת סוף השנה.