פלציב מוותרת על ההנפקה בתל אביב "עקב פערים בתפיסת שווי החברה"

בעלי החברה, קיבוץ עין הנצי"ב וחברת ההחזקות אמיליה, תכננו לגייס כ-50 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-200-220 מיליון שקל "לפני הכסף", אבל ככל הידוע, בשוק לא היו מוכנים לקחת חלק בהנפקה במחיר הגבוה מ-170-180 מיליון שקל

פוליאתילן / צילום: Shutterstock
פוליאתילן / צילום: Shutterstock

חברת תעשיית הפלסטיק פלציב מוותרת על הנפקת המניות הראשונית (IPO) שקידמה בבורסה בת"א, בשל פערים בין המחיר המבוקש על-ידי בעליה - קיבוץ עין הנצי"ב וחברת ההחזקות אמיליה - לבין המחיר שהיו המשקיעים מוכנים לשלם במסגרת ההנפקה המתוכננת.

פלציב פרסמה בחודש שעבר טיוטת תשקיף לקראת הצטרפותה למסחר, ולפי ההערכות, במסגרת המהלך תכננה לגייס כ-50 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-200-220 מיליון שקל "לפני הכסף". ואולם, ככל הידוע, בשוק לא היו מוכנים לקחת חלק בהנפקה במחיר חברה הגבוה יותר מ-170-180 מיליון שקל, ולאחר שהצדדים לא הגיעו להבנות בנושא, פלציב החליטה לדחות את ההנפקה, שאותה הובילה רוסאריו קפיטל.

פעילים בשוק אמרו היום בעניינה של פלציב, כי "לא נראה שעסקה תצא לפועל, אלא אם הקיבוץ ואמיליה יסכימו לרדת במחיר. בסך הכול פלציב היא חברה טובה, והשוק כן אהב את הפעילות, אבל בגלל שהיא קטנה יחסית - ובהתאם אחרי ההנפקה המניה לא הייתה צפויה להיכנס למדדים המובילים, ולרכז מחזורי מסחר גדולים - זה מוצר שלא קל להנפיק היום בשוק".

מהחברה נמסר בתגובה: "הנהלת פלציב נפגשה בשבועות האחרונים עם מספר גופים בשוק ההון הישראלי, זכתה להתעניינות רבה ובחנה אפשרות להנפקת מניותיה בבורסה בת"א. לעת עתה, עקב פערים בתפיסת שווי החברה לצורך רישומה למסחר, ההנפקה לא תתקיים".

פלציב מייצרת ומשווקת מגוון מוצרים על בסיס פוליאתילן - חומר נפוץ בתעשייה - ומוצריה מבוססים על "פוליאתילן מוקצף ומצולב בעל תאים סגורים". מגזר הפעילות המרכזי של פלציב הוא מגזר חומרי הגלם, שבמסגרתו היא מייצרת חומרים מוקצפים מפוליאתילן ומוצרים סופיים.

בשנים האחרונות (2015-2017) הציגה פלציב מחזור הכנסות שנתי של 290-300 מיליון שקל, לצד רווח נקי בטווח של 14-18 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של 2018 הכנסותיה עלו ב-5% ל-233 מיליון שקל, בזכות הגדלת פעילות מגזרי חומרי הגלם, והעיבוד והאריזה, ובהמשך לשיפור של 14% ברווח התפעולי, שהגיע ל-18 מיליון שקל, בשורה התחתונה, הרווח הנקי שלה טיפס ב-18% והתקרב ל-14 מיליון שקל.

עם ההחלטה לוותר על ההנפקה מצטרפת פלציב ללא מעט חברות מהשנה האחרונה שכבר החלו בקידום הליכי הנפקות אקוויטי, אולם לא הגיעו לכדי מימוש בנסיבות דומות, למרות שהיו בשלבים מתקדמים יחסית של המהלך, לאחר פרסום טיוטות תשקיף, מצגות וסבבי רוד-שואו אצל הגופים המוסדיים. העובדה כי מרבית המניות שהונפקו בשנתיים האחרונות בבורסה (2017-2018) מציגות תשואות שליליות דו-ספרתיות, לא עמדה גם היא לטובתה של פלציב בדרכה להפוך לחברה ציבורית.