ניסתה לתמוך ברותם סלע - ובסוף יצאה נגד הימין: מה קרה כשיעל אבקסיס הגיעה לגל"צ

לאחר סערת הפוסט של רותם סלע בתחילת השבוע, התראיינה הבוקר יעל אבקסיס לגלי צה"ל ושיחררה מספר התבטאויות חריפות בנוגע לימין הישראלי • "אני מצטערת אם זה נשמע לא טוב, אבל בואו תרדו לעומק דבריי"

יעל אבקסיס / צילום: רמי זרנגר
יעל אבקסיס / צילום: רמי זרנגר

הסערה הציבורית שהסטורי של רותם סלע עורר עוד לא הספיקה לשכוך, ונראה כי היום בבוקר (ה') כבר ישנה באופק אחת חדשה. השחקנית יעל אבקסיס התראיינה הבוקר אצל קרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל, התייחסה בדבריה לאותו סטורי של רותם סלע ואמרה כי "ימין היום זה מפלג ומקטלג, זו מלחמה והסתה למלחמת אחים".

"זה טלטל אותי. אמרתי 'איזה אומץ, איזה כוח יש לה'. התגובה של ראש הממשלה הייתה עלובה", אמרה אבקסיס על פוסט האינסטגרם של סלע. "היא לא האמנית היחידה שעושה את זה ואומרת את דעתה, אבל היא באמת כוכבת. היא מסכנת את המקצוע שלה ואת הפרנסה שלה".

נזכיר כי גם השחקנית גל גדות התייצבה לצד סלע מוקדם יותר השבוע בפוסט תמיכה.

כשנשאלה אבקסיס אם ימנים אינם רגישים ומרגישים את הקולות בציבור הישראלי, היא אמרה כי "היום הימנים לא מייצגים מבחינתי אנושיות". אבקסיס המשיכה בדבריה והוסיפה: "אני יכולה להתעלם מ-1.9 מיליון אזרחים? הם אזרחים סוג ב'? הם בסדר לבנות לנו את הבתים שלנו, אבל להיות בממשלה שלנו זה לא בסדר? הלהט"בים זה לא בסדר? דרוזים הם אזרחים סוג ב'?".

השחקנית טענה כי "אמן לא צריך לחשוב פעמיים לפני שהוא מבטא את עמדתו", והסבירה את דבריה על הימין: "אני מאוד נסערת. הימין היום הוא לא ימין. אני אומרת לאנשים שיעשו רגע חושבים. זה לא ימין ושמאל - זה אנושיות מול אי-שפיות. ההסתה של הימין נגד השמאל היא כל-כך קשה וכל-כך פצעה אותנו".

לדברי אבקסיס, גם לשמאל אין כפיים נקיות. "אני עכשיו קריינתי את מעברות וחוויתי על בשרי את כל מה שהיה, המזרחים היו פעם תת-תרבות. זה מה שעשה השמאל פעם", אמרה.

את הראיון סיימה אבקסיס בקריאה לציבור "לחשוב טוב-טוב למי הוא מצביע", והוסיפה הסתייגות: "אני מצטערת אם זה נשמע לא טוב, אבל בואו תרדו לעומק דבריי".