הנשיא ריבלין: "לא אבהל ממתקפות, אתן את תפקיד הרכבת הממשלה לפי לשון החוק"

נשיא המדינה התייחס היום למערכת הבחירות בכנס "בוחרים לחשוב" של המכון הישראלי לדמוקרטיה • "כאן במדינה הזאת, בבית הזה - כולנו שווים. אין אזרחים סוג א', אין מצביעים סוג ב'"

ראובן ריבלין / צילום: קובי גדעון, לע"מ
ראובן ריבלין / צילום: קובי גדעון, לע"מ

לקראת הבחירות, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין דיבר היום (ה') בפני חניכי מכינות קדם צבאיות בכנס "בוחרים לחשוב" של המכון הישראלי לדמוקרטיה. הוא פתח את דבריו בהתייחסות למערכת הבחירות ולתפקידו אחרי ההצבעה, בהחלטה על הטלת מלאכת הרכבת הממשלה.

ריבלין אמר: "לאחרונה יש שיח סביב עמדותיי האישיות, למי ולמה אתן את התפקיד להרכיב את הממשלה. אני, כמו קודמיי, מתייחס לבחירות ולקול העם, בחרדת קודש. לא אתפתה מדברי חנופה. מתקפות כאלה או אחרות לא יפחידו אותי. אנהג בנאמנות ללשון החוק ולרוחו, כפי שעשיתי במערכת הבחירות הקודמת, וכפי שנהגו קודמיי - כל נשיאי ישראל בעבר".

עוד אמר ריבלין כי "אני ממליץ לכולנו לצאת מהרשתות החברתיות ולדבר עם אנשים שונים מאיתנו - לשכנע, להתווכח, להכיר, לכעוס. לצערנו, במקום חלונות לעולמות חדשים, הרשתות החברתיות מספקות לנו מראות. כל אחד מסתכל על הפיד שלו, ובטוח שהוא הכי צודק בעולם. צאו מהמקלדת ותדברו, עם בני משפחה וחברים. רק היכולת להידבר, ולייצר שיח אמיתי היא שתאפשר לנו להבטיח מערכת בחירות דמוקרטית בבסיסה, כזו שנותנת מקום לכלל הקבוצות בישראל - דתיים, חילונים וחרדים, ערבים ויהודים, ממש באותה המידה".

ריבלין חזר על האזהרה מפני פגיעה באזרחי ישראל הערבים. "במערכת הבחירות הנוכחית אנו עדים לשיח בלתי מתקבל על הדעת כנגד אזרחי ישראל הערבים", אמר הנשיא. "ההתלהמות הזאת היא סכנה לחברה הישראלית, והיא סכנה לערכים של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. כאן במדינה הזאת, בבית הזה - כולנו שווים. אין אזרחים סוג א', אין מצביעים סוג ב'. על כולנו - גם בתקופת בחירות, לעמוד כחומה בצורה כנגד הרוח המסוכנת הזאת, ולהשמיע קול ברור. יש זמנים שבהם שתיקה - כמוה כהסכמה".