סופר-פארם תשקיע 20 מיליון שקל בסניפים: "נסגור סניף שלא יהיה רווחי בתוך 3 שנים"

הרשת, שבימים אלה בוחנת הנפקה בבורסה, הצהירה כי תשמור על קצב פתיחת סניפים פיזיים של כ-15 סניפים בשנה • מרחיבה את מותג האיפור הפרטי מילוקה גם למוצרי טיפוח הגוף, כשהמוצרים יימכרו גם מחוץ לרשת

רשת סופר-פארם, שנמצאת בתקופה זו בבחינה של הנפקה אפשרית לבורסה בישראל, מגלה כי בשנה הקרובה תשקיע כ-20 מיליון שקל בהסבת 10 סניפים ותיקים לקונספט החדש של הרשת. דני לוזון, המשנה למנכ"ל סופר-פארם, מפרט כי קצב הפתיחה של סניפי סופר-פארם עומד על 10-20 בשנה, כשלדבריו קצב זה יישמר גם ב-2019.

בנוגע להמשך ההתרחבות הפיזית של הרשת, אומר היום (א') לוזון: "לא נפתח סניף שלא יהיה רווחי בתוך שנתיים או שלוש, ונסגור סניפים שאינם רווחיים בפרק זמן זה. נגמר, השיקול היחיד שלנו הוא פוטנציאל הרווחיות של הסניפים".

עוד בנוגע לסגירות סניפים ציין לוזון כי "סגרנו את החנות ברחוב קרליבך (בתל-אביב - ש"מ) ובמרכז העיר בקריית שמונה שהפסידו הרבה כסף ועברו לידי Be (הרשת המתחרה - ש"מ)". במקביל, הרשת ממשיכה להרחיב את פריסתה, בין היתר באמצעות מרכזים שכונתיים חדשים שיוקמו.

עוד לדברי לוזון, בניגוד להתבטאות אחרונה של מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, לפיה השירות של הזמנה באונליין ואיסוף מהסניף הפיזי לא עובד - עבור סופר-פארם דווקא מדובר ברוב המוחלט של ההזמנות: "בסופר-פארם 82% אוספים את הזמנות מהאונליין מהסניפים".

עוד מגלה סופר-פארם כי היא מרחיבה את קו האיפור הפרטי שחנכה לפני כשנה תחת המותג מילוקה גם לקטגוריית טיפוח הגוף. לדברי לוזון, מילוקה הפך למותג השלישי בהיקף המכירות שלו ברשת סופר-פארם בקטגוריית מותגי האיפור העממיים במהלך השנה שחלפה מאז השקתו.

כעת, כאמור, מרחיבה סופר-פארם את המגוון עם מוצרים חדשים גם בקטגוריית טיפוח הגוף עם מוצרים במחירים שינועו בין 10-20 שקל למוצר. לוזון מגלה כי המותג צפוי להימכר "ברשתות פיזיות נוספות מחוץ לסופר-פארם", ובנוסף למכירות שקיימות קיום באתר הסחר המקוון של קמעונאית האופנה עדיקה.

הצעדים הללו מתרחשים לצד הרחבה של מגוון המותגים שמשווקת סופר-פארם, כשהבולט בהם שהצטרף לאחרונה למדפי הרשת הוא מותג האיפור הקוריאני טוני מולי, וכעת יצטרף אליו גם המותג פיקסי.

עוד מפרט לוזון כי חלק מהאסטרטגיה של החברה היא דילול מותגים קיימים בפריסת הסניפים השונים: "אנחנו לא צריכים 12 סטנדים של מסקרה שחורה, מספיק 6-8 סטנדים, ונדאג שבכל עיר תהיה לנו פריסה נכונה". בכך מתכוון לוזון לעובדה שסופר-פארם מצמצמת את מגוון הסחורה שלה בסניפים בערים השונות, כך שמותג מסוים עשוי להיות נגיש בסניף אחד בעיר, אך לא במספר רב כפי שהיה בעבר.