מה עם אובר? ליפט מכוונת להערכת שווי של 19 מיליארד דולר

מדובר בסכום נמוך מכפי שדווח בוול סטריט ג'ורנל מוקדם יותר היום, שעמד על 21-23 מיליארד דולר • לפי הערכת השווי הפרטית האחרונה שקיבלה ב-2018, ליפט שווה 15.1 מיליארד דולר • גם אובר, המתחרה הגדולה של ליפט, צפויה לצאת להנפקה בחודשים הקרובים

ליפט / צילום: רויטרס
ליפט / צילום: רויטרס

חברת שיתוף הנסיעות ליפט הגישה היום (ב') הצהרה רשמית לוועדה לניירות ערך ולבורסות בארה"ב (SEC) בה כתבה כי תציע בהנפקה 30.8 מיליון מניות למכירה. מחיר המניות יעמוד לפי הצהרת החברה על 62-68 דולר למנייה, ולפיה ברצונה לגייס בהנפקה שני מיליארד דולר, כפי שדווח. הערכת השווי אליה ליפט מכוונת לפי הצהרתה היא נמוכה מכפי שדווח, ועומדת על סכום של עד 19.6 מיליארד דולר.

הבוקר דווח בוול סטריט ג'ורנל כי ליפט מתכננת לכוון להערכת שווי של 21-23 מיליארד דולר כשתצא ל"רוד שואו" לקראת הנפקתהלפי הערכת השווי הפרטית האחרונה שקיבלה ב-2018, ליפט שווה 15.1 מיליארד דולר.

לפי הדיווח מבנה המניות הכפול שליפט מתכננת יביא לכך שמייסדיה, ג'ון צימר ולוגן גרין יחזיקו ב-50% מזכויות ההצבעה למרות שבידיהם רק 7% ממניות החברה.

ליפט הכניסה 2.16 מיליארד דולר, סכום כפול כמעט ממה שהכניסה בשנה קודם לכן. אך במקביל, ההפסד של החברה בשנה שעברה גם תפח ל- 911.3 מיליון דולר, לעומת הפסד של 688.3 מיליון דולר שהחברה רשמה ב-2017.

גם אובר, המתחרה הגדולה של ליפט, צפויה לצאת להנפקה בחודשים הקרובים, ולפי דיווחים שוויה הוערך ע"י בנקאים ב-120 מיליארד דולר. אחריהן יונפקו השנה סטארט-אפים גדולים נוספים מעמק הסיליקון, בהם סלאק ופינטרסט.