גנץ מבהיר: לא אשב בממשלה עם נתניהו ולא עם המפלגות הערביות

יו"ר כחול לבן התראיין היום לשורה של כלי תקשורת ובכולם הבהיר כי לא ישב בממשלה עם נתניהו בשל הגילויים החדשים בפרשת הצוללות • גנץ התייחס גם לפריצה לנייד שלו ואמר כי "אין בו שום דבר שיפריע לתפקוד שלי"

בני גנץ / צילום: טל שניידר מתוך פיד הפייסבוק של כחול לבן
בני גנץ / צילום: טל שניידר מתוך פיד הפייסבוק של כחול לבן

יו"ר כחול לבן התראיין היום (ג') לשלושה ערוצי טלוויזיה ואתר האינטרנט ynet והדגיש את מסריו בכל הפורומים: לא אשב בממשלה עם נתניהו, החמרתי את גישתי לאור הגילויים החדשים בפרשת הצוללות.

גנץ אמר כי הפריצה לנייד שלו אינה מעידה על רשלנות מצידו ובאשר לתוכן שנמצא על הנייד הוא אמר: "הסלולר של בני גנץ הוא הסלולר של בני גנץ כאדם פרטי, אין בו שום דבר שיפריע לתפקוד שלי".

באשר לשינוי הגרסאות ביחס שלו לנתניהו, אחרי הפרסום אתמול בחדשות 13 על מוכנות שלו לשבת עם נתניהו, אמר גנץ כי "הסיטואציה שעליה דיברתי בגרסה ראשונה רק החמירה. לא זו בלבד שיש פה עסקה פיננסית שתיבדק או לא, שממנה נגזר קופון בשווי של 16 מיליון שקל - אני מקווה שלא - אנחנו למדים גם על האופן שבו התקבלו החלטות אסטרטגיות באשר לרכישת צוללות ומתן אישור או הסכמה לגרמניה, שלא על פי הנוהג וההיגיון, ולכן הסיטואציה רק הוחמרה. מה יכול לפצח את זה? השימוע מאוד קרוב, ממילא יקח את נתניהו לכתב אישום והסיפור גמור".

גנץ נשאל אם לדעתו נתניהו "איש מושחת" והשיב שנתניהו שהכיר בעבר לא היה מושחת, אך הממצאים שיש כיום בנוגע אליו "מטרידים מאוד". באשר לאפשרות שהנשיא דונלד טראמפ יניח תוכנית מדינית, אמר גנץ: "הממשל האמריקאי יציג מה שהוא רוצה להציג, אני אלמד את הנתונים ואני אקח את ישראל בדרך שבה אני מאמין. כן חתירה למיצוי הסדרים מדיניים, כן שמירה על ישראל יהודית ודמוקרטית, הבטחת הביטחון בכל צעד שאנו עושים".

באשר לישיבה בקואליציה עם ראשי הסיעות מן המגזר הערבי אמר גנץ כי "לצערי המנהיגות הפוליטית של הערבים, של ערביי ישראל, מדברת נגד מדינת ישראל, ולכן אני לא יכול לעשות איתם שיח פוליטי כי הם מדברים נגד המדינה. המנהיגות שלהם עושה טעות גדולה. האזרחים הערבים שווי זכויות, ראוי שיהיו להם כל הזכויות ושאנחנו נדאג להם".

באשר לפעילותו של אבי ניסנקורן במפלגה, אמר גנץ כי הם אינם מנסים להחביא אותו. "אבי ניסנקורן הוא שותף רציני במפלגת כחול לבן, הוא מגיע עם ניסיון חברתי גדול, הוא מגיע עם ניסיון כלכלי גדול, הוא יסייע לנו ברפורמות כלכליות". לדברי גנץ, ניסנקורן לא קיבל הבטחה לתפקיד שר אוצר. "אף אחד לא קיבל שום הבטחה", הוא אמר.

באשר לגירעון הצפוי בגובה של כ-10 מיליארד שקל אמר גנץ כי"אנחנו נצטרך לעשות שינויים באופן שבו אנחנו מקצים את הכסף. יש הרבה כספים קואליציוניים שחולקו בצורה מסוימת ואפשר לחלק אותם אחרת. יש מקורות אנרגיה שאפשר להשקיע בהם".

לדבריו, לא צריך להעלות מסים כדי לכסות את הגירעון אלא להוביל מדיניות ב"אחריות פיסקאלית ואחראית... ההשקפה הכלכלית היא נורא פשוטה, אנחנו צריכים לעודד מנועי צמיחה. מנועי צמיחה יבואו מחינוך, מנועי צמיחה יבואו מפיתוח תשתיות, מנועי צמיחה יבואו מזה שיותר אנשים יהיו שותפים ביצירת התמ"ג במדינת ישראל ויהיו שותפים לאופן שבו המשאבים האלה מחולקים בחזרה אחורה".

בש"ס הגיבו לראיונות של גנץ ומסרו כי "בניגוד לגנץ, אנחנו לא משאירים שום דלת פתוחה. לא נשב בשום מצב בממשלת גנץ לפיד ותמליץ לנשיא רק על נתניהו לראשות הממשלה. מצע מפלגת גנץ-לפיד מוביל להרס המדינה היהודית, לרמיסת כבוד השבת, נישואין אזרחיים וחילול הכותל המערבי. רק ש״ס חזקה תמנע מהם לממש אותו".

*** חזקת החפות: כל החשודים בתיק 3000 הם בגדר חשודים בלבד במעשים המיוחסים להם, והם בחזקת חפים מפשע כל עוד לא הורשעו בדין. נתניהו עצמו לא נחקר כחשוד בתיק.