לקראת סגירת המפעלים בירושלים: טבע מוכרת שני נכסים תמורת 278 מיליון שקל

הנכס שבו פועל כיום מפעל הטבליות של טבע נמכר לחברת לוינשטין נכסים בתמורה ל-171 מיליון שקל, ואילו הנכס שבו פועל מפעל המשאפים נמכר לחברת ויתניה ב-107 מיליון שקל • ויתניה היא גם החברה שממנה טבע תשכור את בניין המטה שלה ברמת החייל בתל אביב, שאליו היא צפויה לעבור בעתיד

קאר שולץ מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף
קאר שולץ מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף

חברת טבע  נערכת לסגירת שני מפעליה בירושלים - מפעל הטבליות ומפעל המשאפים - ומוכרת את הנכסים שלה בעיר הבירה בשתי עסקאות, בהיקף מצטבר של 278 מיליון שקל.

הנכס שבו פועל כיום מפעל הטבליות נמכר לחברת לוינשטין נכסים  בתמורה ל-171 מיליון שקל, ואילו הנכס בו פועל מפעל המשאפים נמכר לחברת ויתניה  ב-107 מיליון שקל.

ויתניה, אגב, היא אותה חברה שממנה טבע תשכור את בניין המטה שלה ברמת החייל בתל אביב, שאליו היא צפויה לעבור בעתיד. שתי חברות הנדל"ן דיווחו על כך היום לבורסה.

נזכיר כי באחרונה טבע מכרה גם את הנכס שבו פעל מפעל טבע מדיקל באשדוד, לחברת חירון בתמורה ל-109 מיליון שקל. מדובר במפעלים שטבע סוגרת כחלק מתוכנית ההתייעלות שלה, שהציג המנכ"ל, קאר שולץ, בסוף 2017, ונועדה לאפשר לחברת התרופות לעמוד בתשלומי החוב שלה.

כחלק מאותה תוכנית, טבע גם מכרה באחרונה את חברת מיגדה, הפועלת בקרית שמונה, לקרן פימי שמוביל ישי דוידי, ב-47.5 מיליון דולר, אם כי במקרה זה, בניגוד לאתריה בירושלים ובאשדוד, הפעילות העסקית תימשך כרגיל תחת הבעלים החדשים, ולא מדובר רק במכירת נדל"ן. 

ויתניה מתכננת להגדיל את השטחים לבנייה

הנכס שבו פועל מפעל הטבליות בירושלים, נמכר כאמור לחברת לוינשטין נכסים. מדובר בנכס בשטח קרקע של כ-31 אלף מ"ר, הכולל 34 מ"ר בנוי, ועוד כ-70 אלף מ"ר זכויות בנייה לניצול. השלמת העסקה צפויה ביוני 2020, והיא כפופה לאישור דירקטוריון טבע.

לוינשטין נכסים נסחרת בבורסה בשווי של 945 מיליון שקל, והיא רוכשת את הנכס יחד עם משולם לוינשטין הנדסה וקבלנות בע"מ - בעלת השליטה בה (69.8%) שגם היא נסחרת בבורסה בשווי של 476 מיליון שקל. החלוקה ביניהן בעסקה היא 60% ללוינשטין נכסים ו-40% ללוינשטין הנדסה. החברה ציינה כי בכוונתה להשכיר את הנכס לשימושים שונים כמקובל באזור זה. כמו כן, היא מתכננת למצות את זכויות הבנייה הנוספות במתחם (כ-32 אלף מ"ר עיליים עיקרי ושירות, וכ-38 מ"ר שטחי שירות תת-קרקעיים).

"רכישת הנכס בהר חוצבים מגוונת את תיק הנכסים האיכותי של הקבוצה ואת תחומי פעילותם של השוכרים שלה, והיא חלק מאסטרטגיית הקבוצה להגדיל את היקף ההכנסות, הפיזור ותחומי הפעילות באזורי הביקוש", מסר שאולי לוטן, מנכ"ל ובעל השליטה בקבוצת משולם לוינשטין. "השטחים הבנויים, זכויות הבנייה הנוספות בשילוב יכולותיה ההנדסיות והיזמיות של הקבוצה צפויות להשיא הכנסות גבוהות מהמתחם".

זמן קצר לאחר מכן דיווחה הבוקר חברת ויתניה על רכישת מקרקעין ברחוב המרפא בירושלים, בשטח של כ-27.7 אלף מ"ר, ובו מבנים בשטח כ-14.7 אלף מ"ר. ויתניה הודיעה שהיא תישא בדמי ההיוון הנדרשים להארכת הסכם החכירה מרשות מקרקעי ישראל ובעלויות, ככל שתהיינה, בקשר עם טיפול בזיהום בקרקע.

החברה תשלם לטבע 10% מהתמורה בכפוף לחתימה על הסכם החכירה המהוון, והיתרה תשולם במועד מסירת החזקה, ביולי 2020. את החלק הראשון תשלם ויתניה ממקורותיה העצמיים, ואת החלק השני תממן בחלקו במימון חיצוני. ויתניה מתכננת להגדיל את השטחים הניתנים לבנייה.