נתניהו עולה למתקפה מביתו בבלפור: "בני גנץ, איך תעמוד מול איראן כשהם מחזיקים עליך מידע רכילותי?"

נתניהו נואם כעת מבית ראש הממשלה, בניגוד להוראות יו"ר ועדת הבחירות • השופט מלצר קבע כי בשל לוח הזמנים הצפוף הוא אינו מוציא צו מניעה, אך הוסיף כי הוא מזכיר כי אכן "אין לקיים במעון הרשמי הנ"ל תעמולת בחירות"

בנימין נתניהו נואם במוען ראש הממשלה / צילום: יוסי זמיר
בנימין נתניהו נואם במוען ראש הממשלה / צילום: יוסי זמיר

נתניהו ערך היום (ד') הצהרה לתקשורת עם שלטי ליכוד ברקע, כאשר הוא ניצב בבית ראש הממשלה בבלפור וזאת בניגוד להוראות יו"ר ועדת הבחירות השופט העליון מלצר, שאסר לקיים אירועי תעמולה בנכס הנמצא בבעלות המדינה (כפי הקבוע בחוק). 

נתניהו אמר בפתח דבריו: "גנץ ולפיד מיואשים ומנסים לדבר על פרשה שבה נקבע שלא נפל רבב במעשיי. אין כאן שום מידע חדש חוץ מן הפניקה של לפיד וגנץ. הציבור שואל את עצמו מה הסיבה לפניקה והתשובה ברורה. הם בפניקה כי איראן פרצה לטלפון של גנץ ולקחה ממנו חומרים רגישים. ההיסטריה של לפיד וגנץ מעלה שאלות קשות".

"בני גנץ מה אתה מסתיר מן הציבור הישראלי. מה האיראנים יודעים עליך שאתה מסתיר מאיתנו. למה לא סיפרת את הדברים לשותפיך למפלגה, כאשר עודכנת על ידי השב"כ". יצוייין שבראיונות של גנץ לתקשורת אתמול בערב הוא ציין שדבר הפריצה נודע לו לפני 6 חודשים לפני שהקים את המפלגה.

נתניהו הוסיף: "איך תעמוד מול איראן כשהם מחזיקים מידע רכילותי עליך. הדרך היחידה שלא תהיה נתון לסחיטה, היא שתחשוף עכשיו את הדברים. בני גנץ יש לך בעיה עקבית של העדר שיקול דעת. איפה היה שיקול הדעת שלך כאשר השתתפת באירוע זכרון מביש שהעמיד את מחבלי החמאס ביחד עם קורבנות צה"ל. איפה היה שיקול הדעת שלך כשהתנגדת להסכם עם האיראן, וכאשר יחד עם לפיד אמרתם שיש צדדים חיוביים להסכם. בני גנץ, הסתרת את מידע הפריצה מחבריך למפלגה ואולי חשבת שתוכל להסתיר זאת מאזרחי ישראל, אך אינך יכול לבקש את אמונם של אזרחי ישראל מבלי שתחשוף את כל האמת בפני האזרחים. ישראל צריכה ראש ממשלה חזק ולא סחיט".

אחרי נתניהו דיבר יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ אבי דיכטר: "אני מדבר כאן גם כראש שב"כ לשעבר. האירוע הזה שבו איראן פורצת לנייד של מי שמתיימר להיות ראש ממשלה הנו אירוע חסר תקדים. אני לא זוכר אירוע כזה, שבו אויב בסדר גודל של איראן פרץ לנייד. הדבר נחשף על ידי שירותי הביטחון, אך זה לא יהיה אירוע ראשון שבו יעשו בחומרים שימשו לצרכי סחיטה. המחשבה שראש ממשלה בישראל יהיה נתון לסחיטה, היא בלתי נתפסת ובלתי מתקבלת על הדעת. העובדה שאיראן הכחישה זאת רק מעצימה את איום הסחיטה". 

ממפלגת כחול לבן נמסר בתגובה לדברי ראש הממשלה: "מר נתניהו, במסגרת פרשת 'צוללות תמורת עמלות' תענה רק על שאלה אחת עד 20:00 בערב: למה קיבלת 16 מיליון שקל מחברה שסוחרת עם יצרנית הצוללות, ולמה הסתרת את זה מהציבור?". 

"אין לקיים במעון הרשמי הנ"ל תעמולת בחירות"

מפלגת כחול לבן ניסתה היום לעצור את נתניהו כשפנתה לוועדת הבחירות המרכזית, בבקשה שתוציא צו מניעה האוסר על ראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים אירועי בחירות תעמולתיים מהמעון הרשמי של ראש הממשלה בבלפור.

הטענה נשענת על סעיף בחוק הבחירות (דרכי תעמולה), האוסר על שימוש תעמולתי בימי בחירות במבנים ובנכסים רשמיים של המדינה.

יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, קבע בהחלטה מהירה כי בשל לוח הזמנים הצפוף הוא אינו מוציא צו מניעה, אף הוסיף כי הוא מזכיר כי אכן "אין לקיים במעון הרשמי הנ"ל תעמולת בחירות, וממילא אין לתלות בו שלטי תעמולה מטעם הליכוד והעומד בראשה". 

מלצר הזכיר לכלי התקשורת כי עליהם להמשיך ולהקפיד שלא לשדר את דברי נתניהו בשידור ישיר בערוצים, וכי "אסור לשדר תכנים תעמולתיים מעבר לעניינים חדשותיים".