השיבושים חוזרים לרכבת: הופסקה הפעילות של רכבות הלילה ושל קו דימונה-באר שבע

הנהלה הרכבת מפסיקה את הפעילות בקו דימונה-באר שבע ואת פעילות רכבות הלילה בין הצפון למרכז • הסיבה: הועד השבית מבצעי תחזוקה חיוניים שהחברה מבצעת • החל ממחר תושבת פעילות תנועת הרכבות בין נהריה לנתב"ג ולמודיעין, החל מ-21:00 ועד 5:00 בבוקר • יו"ר הסתדרות עובדי התחבורה: "מדובר בעיצומים מידתיים"

רכבת ישראל/צילום: ליהי אליהו
רכבת ישראל/צילום: ליהי אליהו

אחרי כמה ימים שקטים, שוב שיבושים בתנועת הרכבות. הנהלה הרכבת מפסיקה את הפעילות בקו דימונה-באר שבע ואת פעילות רכבות הלילה בין הצפון למרכז. הסיבה לטענתם היא השבתה של מבצעי תחזוקה חיוניים על ידי הועד.

בדיון שערכה הנהלת הרכבת התברר כי על המסילה בקו דימונה-באר שבע יש ליקויי בטיחות שלפי החברה לא מאפשרות את פעילותו. מדובר בקו בו תנועת הנוסעים דלילה במיוחד, עם מספר נוסעים ממוצע של שבעה בלבד. החל ממחר (ב') תושבת גם פעילות תנועת הרכבות בין נהריה לנתב"ג ולמודיעין, החל מ-21:00 ועד 5:00 בבוקר, כדי לאפשר את תנועת הרכבות ביתר שעות היממה. הנהלת הרכבת אומרת שהפסקת הפעילות בשני הקווים תימשך עד להסכמת העובדים לחדש את עבודות התשתית. בנוסף, המשך ההשבתה יכול לשבש פעילות של קווים נוספים, כך מזהירים בהנהלה.

במקביל, ועד העובדים לא מאפשר שיבוץ נהגים לפי לוח הזמנים החדש שאמור להיכנס לתוקף ביום שישי הקרוב.

רכבת ישראל עתרה לבית הדין לעבודה בעניין, וכן העבירה בימים האחרונים מכתב בהול לאבי אדרי, יו"ר הסתדרות עובדי התחבורה, עליו נענתה כי "מדובר בעיצומים מידתיים" וכי "הפסקת השביתה תלויה ברכבת - ככל שתסדירו את הנושאים הנמצאים במבוי סתום או תחדלו מפעולות חד צדדיות, כך ניתן יהיה להפסיק את העיצומים".

מועד העובדים של רכבת ישראל נמסר: 

"ועד העובדים לא נוקט בעיצומים שמשפיעים על הנוסעים. מדובר בצעד כוחני והזוי של הנהלת הרכבת אשר החליטה להשבית רכבות ללא הצדקה או צורך. מדובר באקט חסר אחריות של ההנהלה ובהחלטה חד צדדית ובריונית - הפעם כנגד הציבור. הנהלת הרכבת החליטה להשבית את קווי הרכבת ללא כל נימוק ענייני או סיבה. כאשר תמו האפשרויות הבריוניות של הנהלת הרכבת כנגד עובדיה החלה ההנהלה במה שנחזה כאובדן שליטה ובדרך לפגוע בנוסעים. בעוד הבעיה במסילת הרכבת בדימונה מתייחסת לרכבות המטענים (קו 4) ואין כל מניעה להמשיך להפעיל רכבות נוסעים (קו 1). כך גם באשר לקו נהריה-נתב"ג-מודיעין, אין כל מניעה להמשיך ולהפעיל אותו. יוזכר שבסופ"ש ביה"ד לא נעתר לבקשת הנהלת הרכבת להוצאת צווי מניעה ונראה שבתגובה לכך משביתה ההנהלה קווים - זה פשוט אבסורד. ביה"ד גם הנחה את ההנהלה לקיים מו"מ עם העובדים אבל במקום לעשות כן, או לחילופין לפנות לוועדת החריגים שאמורה לתת מענים במקרים דחופים/מיוחדים - מעדיפה הנהלת הרכבת להודיע על השבתת קווי רכבת".