עתיד מזהיר צופן לו המחר? קיבוץ עין גדי במגעים להכניס פעילות קנאביס מתוכננת לשלד בורסאי

הקיבוץ מתכנן גם גיוס 25 מיליון שקל לטובת פיתוח הפעילות ומלווה בכך בבית ההשקעות ווליו בייס • פעילות עין גדי בתחום הקנאביס היא בשלב הרישיונות בלבד

קנאביס / אילוסטרציה: Shutterstock
קנאביס / אילוסטרציה: Shutterstock

קיבוץ עין גדי, אשר פועל בשנה וחצי האחרונות להכשיר שטח למתקן גידול ולמפעל ייצור בתחום הקנאביס, מתכנן כניסה לבורסה בת"א באמצעות יציקת פעילותו לשלד בורסאי בת"א, בד בבד עם גיוס מתוכנן של 25 מיליון שקל לטובת פיתוח הפעילות - כך נודע ל"גלובס". את הקיבוץ מלווה בית ההשקעות ווליו בייס, האמון על גיוס המשקיעים ואיתור השלד הבורסאי. 

פעילות עין גדי בתחום הקנאביס היא עדיין בשלב הרישיונות בלבד. בידיו אישורים עקרוניים לפעול בארבעת השלבים של הסקטור: ריבוי, גידול, ייצור והפצה, אך טרם הוקמו החממות והמפעל או נשתלו הצמחים. עין גדי מצטרף בכך לקיבוצים נוספים שרואים בקנאביס אפשרות לפרנסה מבטיחה, וביניהם רמות מנשה, גן שמואל, דן, שדות ים ועוד.

מקורבים לפעילות מסרו כי אף על פי שהקיבוץ עדיין לא החל בגידול הקנאביס, הוא זוכה לעניין רב בשל המותג החזק של עין גדי ושל אדמת ים המלח, אשר עשויה להשפיע לטובה על הרכב צמח הקנאביס. לעין גדי ישנו שיתוף פעולה עם חברת "אהבה" אשר מייצרת קוסמטיקה על בסיס מינרלים מים המלח, ופועלת על שטחי הקיבוץ.

עוד מסרו המקורבים כי מספר גורמים אסטרטגיים כבר נמצאים במגעים עם הקיבוץ לצורך השקעה במיזם, כאשר התוכנית העסקית כוללת הקצאת שטח של 40 דונם משטחי הקיבוץ לטובת פעילות הקנאביס, אשר עשויה לגדול בהמשך ל-100 דונם ויותר.

עין גדי הוא אתר תיירות משמעותי על חוף ים המלח, הגם שבשנים האחרונות חוה הענף פגיעה בשל נסיגת הים ותופעת הבולענים באדמה הסמוכה לו. בנוסף לפעילות התיירותית, עין גדי מקיים חקלאות תמרים, והקיבוץ הוא הבעלים של מפעל המים המינרלים עין גדי בשותפות עם יפאורה, של מפעל הפולימרים עין גל, וכן פועלים בקיבוץ מספר עסקים קטנים.