התחדשו עבודות תיקון הליקויים ברכבת ישראל

ועד העובדים של רכבת ישראל שחרר הבוקר את הכלים ההנדסיים הדרושים לתיקון ליקויי המסילות • חטיבת התשתיות של הרכבת החלה בתיקון התקלות בקו דימונה-באר שבע • פעילות רכבות הלילה מהצפון למרכז ולנתב"ג צפויה להתחדש, אך ישנו חשש מעיכובים ושיבושים

גילה אדרעי, יו"ר ועד עובדי הרכבת / צילום: איל יצהר
גילה אדרעי, יו"ר ועד עובדי הרכבת / צילום: איל יצהר

ועד העובדים של רכבת ישראל שחרר הבוקר את הכלים ההנדסיים הדרושים לתיקון ליקויי המסילות. הכלים הוחזקו במשך חודש על ידי ועד העובדים גילה אדרעי, והביאו לביטול של עשרות עבודות תשתית חיוניות, בקו החוף, דימונה, יבנה, נתב "ג ועוד.

כעת, החלה חטיבת התשתיות של רכבת ישראל בתיקון ליקויי המסילה בקו דימונה-באר שבע, ובשעות הלילה יתחילו גם העבודות הנחוצות בקו החוף, בין חיפה לתל אביב.

בהתאם לכך, עדכנו ברכבת כי נבנתה תוכנית תפעולית המאפשרת, לפי שעה, הפעלתן של רכבות הלילה מהצפון למרכז ולנתב"ג, אך קיים חשש מעיכובים ושיבושים, בשל הגבלות המהירות הרבות שהוטלו בחודש האחרון. בנוסף, בוטלו רכבות המטען בציר החוף שתוכננו להלילה.

לפי שעה, לא חודשה התנועה בקו דימונה-באר שבע. ברכבת ישראל פועלים כעת להחזיר את הקו לפעילות, וצופים כי תיקון כלל הליקויים שהצטברו בחודש האחרון יארך מספר ימים.

ברכבת ישראל מזכירים כי ועד העובדים בראשות אדרעי מפעיל מעל 40 הוראות ארגוניות הפוגעות פגיעה אקוטית בנוסעים. רכבת ישראל פנתה להסתדרות בבקשה להפסיק את הצעדים הארגוניים ולחזור לדיאלוג בתום לב. תשובת ההסתדרות: "מדובר בעיצומים מידתיים".