מהיום ועד הבחירות: שידורי התעמולה בטלוויזיה יוצאים לדרך

במקרה של שידורי חירום ניתן יהיה להפסיק את שידורי התעמולה לפרק זמן מזערי

השופט העליון חנן מלצר / צילום: טל שניידר
השופט העליון חנן מלצר / צילום: טל שניידר

חוק התעמולה, שנחקק בשנות ה-50, עדיין בתוקף ועל אף ביקורת ציבורית על היותו כלי מיותר, אין לוועדת הבחירות בישראל מוצא אלא להורות על עריכת שידורי התעמולה כבימי קדם, כשכל המדינה היתה תלויה בערוץ תקשורת אחד. וכך, החל מהיום (ג') בערב, ועד לבחירות ישדרו הערוצים 11, 12, 13, 20 ו-9 וכן תחנות רדיו את המסרים של 42 מפלגות שנרשמו להתמודד. 

על פי החלטת ועדת הבחירות המרכזית, השידורים בכאן 11 יתרחשו מדי יום בשעה 17:30, בערוץ 12 בימים ראשון, שני ורביעי ב-23:10, ובימים שלישי וחמישי ב-23:30. בערוץ 13 משדר התעמולה ישודר בימים ראשון, שני ורביעי ב-23:30, ובימים שלישי וחמישי ב-23:10. בערוץ 20 המשדר יחל מדי יום ב-22:00, ובערוץ 9 כל יום ב-19:00. שידורי התעמולה ימשכו כ-30 דקות מדי יום, בתפזורת על כלי תקשורת שונים. ביום הראשון, באופן חריג, הם ימשכו 62 דקות.

רצועת הבוקר של שידורי התעמולה ברדיו בעברית, ברשת ב' של תאגיד השידור הישראלי, ישודרו בימים א' עד ו', כך שהרצועה תסתיים בשעה 07:00.

לאור הירי על ישראל בימים האחרונים, ביקשו בתאגיד השידור הישראלי כאן, להמשיך ולשדר את העדכונים הבטחוניים ולחזור לתעמולת הבחירות רק כאשר המצב יחזור לשגרה. השופט מלצר קבע ששידורי התעולה יחלו לא מאוחר מ-06:30 בבוקר, וככל שיתרחש משדר מתפרץ עם עדכונים מן השטח, אזי שלפי שיקול הדעת של העורך הראשי, ניתן יהיה לעצור את שידורי התעמולה "לפרק זמן מזערי המתחייב".

עם ריבוי המפלגות המתמודדות, חילקה ועדת הבחירות את השידורים לדקות כדלקמן. ככל שסיעה מיוצגת במספר מנדטים גדול יותר בכנסת היוצאת, כך היא זוכה לזמן אוויר משמעותי יותר. מאחר וכחול לבן מורכבת מ-11 מנדטים בלבד בכנסת היוצאת, לעומת 30 מנדטים של הליכוד, ניתן לראות שהליכוד זוכה לפער גדול מאוד בזמני התעמולה.

חלוקת דקות שידורי התעמולה של המפלגות
 חלוקת דקות שידורי התעמולה של המפלגות