דירות | בלעדי

משרת החלומות? 60 מועמדים לתפקיד מנכ"ל חברת "דירה להשכיר"

בין המועמדים: השמאי הממשלתי לשעבר טל אלדרוטי, ומ"מ המנכ"ל יאיר טל

יאיר טל / צילום: יעד ברזילי
יאיר טל / צילום: יעד ברזילי

קרב בגזרת המנכ"ל. 60 מועמדים פנו לוועדת האיתור לתפקיד מנכ"ל החברה הממשלתית "דירה להשכיר" שעוסקת בהשכרת דירות לטווח ארוך, כך נודע ל"גלובס". שלשום (ב') היה המועד האחרון להגשת מועמדות לתפקיד מנכ"ל החברה הממשלתית. בין האנשים שהגישו מועמדות נמצא השמאי הממשלתי לשעבר טל אלדרוטי.

גם יאיר טל, סמנכ"ל הכספים של "דירה להשכיר", שמונה לאחרונה על ידי הדירקטוריון לשמש כמ"מ מנכ"ל הגיש את מועמדותו לתפקיד. הרשימה כוללת בעלי תפקידים רבים מהמגזר הפרטי ומהמגזר הממשלתי ובהם בעלי תפקידים ברשות מקרקעי ישראל ובמשרדים ממשלתיים שונים. המכרז יצא לדרך לאור התפטרותו של המנכ"ל הקודם עוזי לוי, אותו מינה שר האוצר הקודם יאיר לפיד ב-2014. לוי עבר לנהל את נכסי חברת מתחמי העבודה WeWork בישראל.

הביקוש הגדול לתפקיד מוסבר בין השאר בכך, ששר האוצר הנוכחי, משה כחלון, הצהיר לאחרונה על תוכניתו להקמת 65 אלף יח"ד להשכרה בקדנציה הבאה, אם ימונה בממשלה הבאה לתפקיד שר האוצר האחראי על קבינט הדיור, וגם בהצהרות במסע הבחירות של בכירי מפלגות נוספות הושם דגש על דיור להשכרה לטווח ארוך. בארבע וחצי שנות פעילותה, שיווקה "דירה להשכיר" קרוב ל-6,000 יח"ד (בתל אביב, ירושלים, שוהם, הרצליה, ראשל"צ וכרמיאל), מהן אוכלסו בפועל עד כה מעל 900 יח"ד. בחברה מועסקים 16 עובדים.

חברי ועדת האיתור הם יו"ר הדירקטוריון אהוד אדמתי, שהיה מנכ"ל סופר גז וסמנכ"ל דלק ישראל; מיכל בן מובחר, שהיתה ראש מחלקת סגל באכ"א בדרגת תא"ל; ומיכל מריל, מנהלת אגף תכנון מקומי במינהל התכנון. ועדת האיתור קיימה היום מפגש ראשון בעניין הליך בחירת המנכ"ל, להתחלת הליך הניקוד וההערכה של המועמדים. ההנחה היא, שאחרי פסח, בתחילת חודש מאי, תביא ועדת האיתור לדירקטוריון את שמו של המועמד המומלץ. במקרה שהדירקטוריון יאשר את המועמד, הוא יישלח לבחינת הוועדה לבחינת מינויים ברשות החברות (ועדת השופטת בדימוס בלהה גילאור), ולאחר אישור הוועדה תידרש עוד חתימת שר האוצר שייבחר לתפקיד בממשלה הבאה.