טראמפ צייץ: "נפגשתי עם מנכ"ל גוגל והוא מחויב לצבא ארה"ב"

בציוץ נוסף כתב הנשיא כי "ניהלנו גם דיון לגבי הגינות פוליטית ולגבי מספר דברים שגוגל יכולה לעשות עבור המדינה שלנו. הפגישה הסתיימה באופן טוב מאוד!"

דונלד טראמפ/ Mike Theiler , צילום: רויטרס
דונלד טראמפ/ Mike Theiler , צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ פרסם הערב ציוץ בטוויטר ובו אמר כי קיים פגישה עם מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי, בנושא "הוגנות פוליטית" בפלטפורמה ובנושא פעילות החברה בסין.

"כרגע נפגשתי עם נשיא גוגל סונדר פיצ'אי, שללא ספק עושה עבודה טובה. הוא הצהיר שהוא מחויב לחלוטין לצבא ארה"ב, לא לצבא סין", צייץ טראמפ. בציוץ נוסף כתב הנשיא כי "ניהלנו גם דיון לגבי הגינות פוליטית ולגבי מספר דברים שגוגל יכולה לעשות עבור המדינה שלנו. הפגישה הסתיימה באופן טוב מאוד!"

מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'איי  / צילום: רויטרס
 מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'איי / צילום: רויטרס

פיצ'אי נמצא בוושינגטון כדי לדון בפעילות גוגל בסין, כשלפי דיווחים חברת הענק מפתחת מנוע חיפוש לשוק הסיני שיהיה מצונזר בהתאם לחוקי המדינה. בעוד שדווח במספר כלי תקשורת כי פיצ'אי ייפגש עם יו"ר המטות המשולבים של ארה"ב, גנרל ג'וזף דנפורד, לא היה ידוע קודם לכן שמתוכננת גם פגישה עם טראמפ. סין מהווה את שוק משתמשי האינטרנט הגדול בעולם והזדמנות צמיחה אדירה עבור גוגל, אך הדיווחים על פיתוח מנוע החיפוש המצונזר עוררו ביקורת כלפי הענקית בקרב ארגוני זכויות אדם, מחוקקים בארה"ב ואף בקרב עובדי החברה שמחו מספר פעמים נגד הפרויקט וכמה עובדים אף התפטרו במחאה נגדו.

בעבר, טראמפ מתח ביקורת על גוגל וטען כי תוצאות מנוע החיפוש שלה מוטות לרעתו ומראות בעיקר חדשות מכלי תקשורת שמבקרים אותו. מחוקקים רפובליקנים נוספים טענו להטיה ליברלית בתוצאות של גוגל, אך גוגל הכחישה כל הטיה פוליטית. לפני מספר חודשים פיצ'אי אף התייצב לשימוע בוושינגטון שדן בנושא.

דובר גוגל הצהיר: "שמחנו לנהל שיחות פרודוקטיביות עם הנשיא לגבי השקעה בעתיד של כוח העבודה האמריקאי, הצמיחה של טכנולוגיות חדשות והמחויבות המתמשכת שלנו לעבוד עם הממשלה".