השופט מלצר: אין יותר אירועים פוליטיים במתחם הסמוך לבלפור

העובדה שכדי להיכנס לאיזור על כלי התקשורת המגיעים לסקר לעבור שתי עמדות בידוק, הספיקה בידיו כדי לקבוע שמדובר במתחם בית בלפור • מלצר איים כי אם הדבר יחזור על עצמו הוא יעביר את זה לפסים פליליים

השופט העליון חנן מלצר / צילום: טל שניידר
השופט העליון חנן מלצר / צילום: טל שניידר

יו"ר ועדת הבחירות, השופט העליון חנן מלצר, הורה לליכוד לעצור את קיום האירועים הפוליטיים במתחם הסמוך לבית ראש הממשלה בבלפור, על אף שמדובר בשטח שכור שאינו נמצא פורמלית בתוך המבנה. העובדה שכדי להיכנס לאזור על כלי התקשורת המגיעים לסקר לעבור שתי עמדות בידוק, הספיקה בידיו כדי לקבוע שמדובר במתחם בית בלפור.

מלצר הביע במהלך הדיון תרעומת רבה על כך שביום עריכת אחד מאירוע ההצהרות, הליכוד פרסם הודעה לפיה, צד אחר ניסה למנוע את עריכת האירוע והשופט הוציא צו שפוסל את עריכת האירוע במקום.

"הייתה תגובה של הליכוד, כאילו אני הוריתי בצו לעצור את זה, למרות שלא הייתה פנייה אליי. זה פייק ניוז. זה מתחיל להיות לא נעים מה שאתם עושים. אם עוד פעם תעשו כזה דבר, אני איזום הליך של ביזיון בית משפט", אמר מלצר.

מלצר אף איים על הליכוד, שאם הדבר יחזור על עצמו הוא יעביר את זה לפסים פליליים: "אני אשאיר את התיק הזה פתוח עד אחרי הבחירות, לא אסכים שדבר כזה יחזור על עצמו. תתן הנחיה לכל דוברי הליכוד ותגיד להם שעלי אתם לא תעשו פייק ניוז. אם עוד פעם אתם תתנו תגובה שהוריתי משהו שלא היה ולא נברא, זה יהיה בזיון. אם עוד פעם תצא הודעה שלכם על דבר שלא היה ולא נברא, אני אבדוק מי האחראי והוא יועמד לדין".

באשר לעריכת האירועים הפוליטיים במתחם, קבע מלצר כי יש להבחין בין הצהרות מדיניות, חדשותיות או הודעות אישיות, שאז ניתן להשתמש במתחם של בית ראש הממשלה ובלבד שהאירוע אינו נערך עם כרזות הליכוד ברקע. באשר לאירועים פוליטיים, הורה מלצר כי יש לערוך אותם מחוץ למתחם.

ח"כ ביטן, החבר אף הוא בוועדת הבחירות, העיר במהלך הדיון כי יש להבין שכל יציאה של ראש הממשלה מן המתחם כרוכה במורכבות שבאבטחה ואף עולה כסף רב. מלצר השיב לו: "אני ער לכך, אבל המדינה היא זו המשלמת את האבטחה ולא הליכוד, וכאמור כאשר יש נושא חדשותי, פגישה עם מנהיג זר, או אמירה אישית אני מתיר זאת, אני נקטתי עד היום בפרשנות מאוד מרחיבה ומתחשבת", אמר מלצר.