הליכוד נגד "נלחמים בשחיתות": גלו מי אתם ומאיפה המימון

בעתירה נטען כי "נלחמים בשחיתות" הוא גוף אנונימי שרכש את כתובת אתר האינטרנט "mitkafa.com" שבו "מוצגת הסתה פרועה כנגד מפלגת הליכוד"

צילום מסך של אתר mitkafa.com
צילום מסך של אתר mitkafa.com

מפלגת הליכוד הגישה עתירה לוועדת הבחירות המרכזית היום (ד'), ובה ביקשה צו מניעה במעמד צד אחד נגד גוף המכונה "נלחמים בשחיתות", אשר לפי הנטען בעתירה, מופעל על ידי אחת מהמפלגות המתמודדות בבחירות הקרובות לכנסת.

בעתירה, שהוגשה בשם הליכוד באמצעות עו"ד מיכאל דבורין, נאמר כי "נלחמים בשחיתות" הוא גוף אנונימי אשר רכש את כתובת אתר האינטרנט "mitkafa.com", יום לפני פרסום תחקיר הבוטים ב"ידיעות אחרונות" ביום שני האחרון.

כזכור, התחקיר חשף רשת חשבונות מזויפים שנמצאו על ידי "פרויקט הבוטים הגדול", והאשים את מפלגת הליכוד בהפעלתם ובעיוות השיח הפוליטי הציבורי באמצעותם. הליכוד הכחיש כל קשר לרשת, ואילו כחול לבן מקבלים את ההאשמות נגד מפלגת השלטון, ואף עתרו לוועדת הבחירות בכדי שתוציא צו מניעה לליכוד ותמנע את המשך הפעלת הרשת.

כעת, הליכוד עתרו אף הם לוועדה, ברשות השופט חנן מלצר, וטענו כי הגוף מחזיק באתר המפיץ "תעמולה זדונית נגד הליכוד", ואף מפיץ מסרוני תעמולה אודות "רשת הסייבר העבריינית שמנסה לגנוב את הבחירות". באתר שכתובתו mitkafa.com, מוטמע סרטון יוטיוב, אשר בו, בלשון העתירה, "מוצגת הסתה פרועה כנגד מפלגת הליכוד".

כיוון שהפקתו של הסרטון נראית לעותרים מקצועית ו"ברמה גבוהה", עוד נטען בעתירה כי הסרטון הופק "ככל הנראה על ידי אחת מהמפלגות המתחרות נגד העותרת". אלא שהליכוד לא מביא כל הוכחה לכך שמדובר באחת המפלגות.

אם אכן מדובר במפלגה, היא מפרה את חוקי התעמולה בכך שהיא מפרסמת תעמולה אנונימית העוסקת בבחירות, בדומה להאשמות נגד הליכוד בדבר הפצת תעמולה אנונימית באמצעות רשת בוטים. אם לא מדובר במפלגה שמפעילה את העמוד, ייתכן שמדובר בגוף שמפעיל קמפיין הנוגע לבחירות. על פי חוק V15, כל "גוף פעיל בבחירות" צריך להירשם אצל מבקר המדינה, או שיוטל עליו צו מניעה. אלא שאף גוף לא נרשם אצל מבקר המדינה כ"גוף פעיל בבחירות", לקראת המערכת הקרבה.