ועד עובדי משרד החוץ מעכב טיפול בקלפיות של שליחי המשרד

המהלך, לדברי יו"ר הוועד, הוא בתגובה לצעדים החד-צדדיים שנקט האוצר נגד עובדי שירות החוץ • תגובה הודיעו בהנהלת משרד החוץ כי פנו לפרקליטות המדינה לצורך הגשת צו מניעה נגד ועד העובדים

מעכבים טיפול בקלפיות שליחים / צילום: חנן גודר, יו"ר ועד עובדי משרד החוץ
מעכבים טיפול בקלפיות שליחים / צילום: חנן גודר, יו"ר ועד עובדי משרד החוץ

ועד עובדי משרד החוץ הודיע היום (ה') כי הוא מעכב את הטיפול ואת פתיחת הקלפיות של שליחי המשרד, אשר הצביעו ברחבי העולם לפני כשבוע. המהלך, לדברי יו"ר ועד העובדים, הוא בתגובה לצעדים החד-צדדיים שנקט האוצר נגד עובדי שירות החוץ.

לדברי יו"ר הוועד, חנן גודר, אלפי מעטפות הצבעה ננעלו במחסן, "זאת עד להפסקת הניסיון של האוצר להמציא נהלים ותקנוני עבודה מוזרים ובלתי ריאליים. אנו קוראים לראש הממשלה, לשר האוצר, לממלא-מקום שר החוץ וליו"ר הכנסת להיכנס לעובי הקורה ולממש התחייבויות שניתנו לעובדי שירות החוץ של מדינת ישראל".

בתגובה הודיעו בהנהלת משרד החוץ כי הם פונים לפרקליטות המדינה לצורך הגשת צו מניעה נגד ועד העובדים: "מדובר בשיבוש על-ידי ועד העובדים של העברת הקלפיות בהן הצביעו שליחי המדינה בחו"ל. הבקשה לצו מניעה מיועדת לאפשר לכלל ציבור שליחי המדינה בחו"ל לממש את זכותם הדמוקרטית להשתתף בבחירות".

דובר משרד החוץ מסר כי הצעד של ועד העובדים עשוי להוות עבירה פלילית עליה יצטרכו בוועד לתת את הדין.

יותר מוקדם היום פרסמה ועדת הבחירות המרכזית את התמונות הקלפיות מחו"ל, כשהן מגיעות לישראל ונמסרות למשמורת קצין הביטחון של ועדת הבחירות. יחד עם זאת, יו"ר ועד העובדים של משרד החוץ אומר כי הקלפיות נעולות במחסן בשליטת הוועד.