חברות האוטובוסים - נאלץ להוריד שכר לנהגים אחרי הבחירות

אחרי לחצים חריגים לכינוס ועדת הכספים ולאישור מתווה תקצוב תח"צ, אומרות החברות בענף כי ייאלצו להוריד שכר, זאת על רקע איומים בשביתת נהגים

 

תחנת אוטובוס בינעירוני /  צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב
תחנת אוטובוס בינעירוני / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב

חברות האוטובוסים מאיימות כי שכר הנהגים עומד לרדת, זאת בעקבות העיכוב באישור ההסדר הענפי בתחום התחבורה הציבורית. ההסדר נתחם בין משרדי האוצר והתחבורה וחברות התחבורה הציבורית בפברואר האחרון, ובמרכזו העברות תקציבים בסך 200 מיליון שקל בשנה, שנועדו להעלות את שכר הנהגים ל-43 שקלים בשעה. החשב הכללי באוצר התנה את העברות הכספים באישור ועדת הכספים של הכנסת, אך זו לא התכנסה לפני הבחירות. ניסיונות של הרגע האחרון לכנס את הועדה לישיבה פגרה מיוחדת לא צלחו, וכעת אומרים בחברות התחבורה הציבורית כי לא יצליחו לשמור על שכר הנהגים ברמתו הנוכחית (42 שקל לשעה, במרבית המקרים) ויורידו אותו ל-39 שקלים. בפורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות אף טוענים כי יש חברות שעלולות לקרוס בעקבות העצירה של העברות הכספים. עם זאת, האוצר העביר לחברות כספים באופן זמני, עד לאישור ההסכם, וייתכן כי ימשיך לעשות כן עד להשבעת הכנסת ואישור ההסדר הענפי.

בפורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות, ארגון המאגד את מפעילי האוטובוסים, מזהירים גם משביתות נהגים, ואמנם, ארגון נהגי האוטובוסים בישראל הכריז על כוונה לשבות ביום הבחירות. אולם, לא מדובר בארגון יציג וארגוני הנהגים של החברות השונות, לא הכריזו על סכסוך עבודה או שביתה. גורם המקורב לנהגים העריך כי ביום הבחירות ובפסח השיבושים יהיו קלים, ויתבטאו בפגיעה בשירות אך לא בשביתה כוללת, "בהשראת עובדי הרכבת", כך אמר המקור.