גנץ קרא לנתניהו לבוא לעימות; נתניהו: שיחליטו קודם מי מתעמת איתי - לפיד או גנץ

בראיונות סוף השבוע הדגיש נתניהו כי הוא מוטרד משאננות במחנה הימין • משה כחלון נלחם על האוצר: "אם פייגלין יהיה שר האוצר נכים וזקנים לא יקבלו קצבאות, לא נהיה בממשלה כזו"

בני גנץ, ועידת איפ"ק / צילום: אלכסי רוזנפלד
בני גנץ, ועידת איפ"ק / צילום: אלכסי רוזנפלד

בראיונות של ראשי המפלגות במהלך השבת, התייחסו המועמדים המובילים לנושא עריכת עימות לקראת סוף הקמפיין. בעוד יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר שהוא מוכן לקיים עם נתניהו עימות באחד מכלי התקשורת, נתניהו נשאל על כך בערוץ 12 והשיב "שהם יחליטו קודם מי מתעמת האם זה גנץ או לפיד. הם מסתירים מן הציבור את העובדה שלפיד אמור להיות ראש ממשלה".

עוד במהלך הראיון של נתניהו עם רינה מצליח הדגיש נתניהו את הדברים המטרידים אותו בקמפיין בימיו האחרונים וזו העובדה שבוחרי ימין שאננים וכי הם מניחים שהניצחון מונח בכיס של הימין, בשל חוזקו של גוש הימין. נתניהו אמר למצליח כי הוא יפעל לסיפוח גושי ההתנחלויות, במעלה אדומים וגוש עציון, כפי שהוביל את המהלך של הכרת ארה"ב בסיפוח שישראל ביצעה ברמת הגולן בשנת 1981 וכפי שארה"ב העבירה את השגרירות לירושלים. הדגשת נושאים אלה, כולל הבטחה נוספת לפינוי חאן אל אחמד בקרוב, הם דרכו של נתניהו למשוך בוחרים מתוך מפלגות הימין, כלומר מן הימין החדש, איחוד מפלגות הימין וממפלגת זהות.

כחול לבן: נתניהו עייף מול כתבי האישום

בתגובה לכך אמרו בכחול לבן: "אחרי 13 שנים נתניהו מפחד מעימות כי הוא מרגיש את ההפסד מתקרב. מה שראינו היום בטלוויזיה הוא ראש ממשלה עייף. אחרי 13 שנים נתניהו עייף מול כתבי האישום שלו, עייף מול סינואר, עייף מול תושבי עוטף עזה, עייף מול קריסת מערכת הבריאות, עייף מול יוקר המחיה ואפילו ההשמצות וההסתה שלו התעייפו. כל מה שנשאר מהקדנציה שלו זו פרשת הצוללות וההבטחה לסמוטריץ להיות שר חינוך. חלאס ביבי".

במקביל, גם בכחול לבן יצאו בקמפיין סופי לקרוא לבוחרים במרכז ובשמאל לבחור בהם ולא במפלגת העבודה כדי לאפשר לכחול לבן להיות מובילה במספר המנדטים. גנץ אמר זאת במספר ראיונות והבטיח שמפלגת העבודה תהיה שותפה לכל קואליציה שלהם.

כחלון מזהיר מפני פייגלין

במפלגות הקטנות והבינוניות הגיבו הערב בלחץ על האמירות של המפלגות הגדולות. שר האוצר משה כחלון חזר והדגיש בכל הראיונות שלו, שגוש הימין הוא המוביל והוא המנצח בכל מצב, ולכן אין מה להקשיב לזעקותיו של נתניהו בנוגע להיותה של כחול לבן מפלגה גדולה יותר. לדבריו, הציבור שרוצה לראות אותי ממשיך כשר אוצר, צריך להצביע לכולנו. כחלון האשים את התקשורת במתן נפח סיקור גבוה יותר לשתי המפלגות הגדולות.

כחלון גם הזהיר מפני התחזקותו של משה פייגלין וכניסתו לממשלה הבאה כשר אוצר. "אם פייגלין יהיה שר האוצר נכים וזקנים לא יקבלו קצבאות, לא נהיה בממשלה כזו", הוא אמר.

בנט: זקוקים לתשעה מנדטים לפחות

השר בנט, דיבר גם הוא הערב בפגוש את העיתונות ואמר שאם לימין החדש לא יהיו לפחות 9 מנדטים, יש סכנה אמיתית לממשלה ימנית. "הוא ראש הממשלה הבאה, זה כולם מבינים, אבל יש סכנה שנקבל את בוגי יעלון כשר בטחון וחיילי צה"ל ימשיכו להיות מופקרים, כל אמא צריכה לדעת שזו הסכנה" הוא אמר.

אשר למאבקי הקולות בגוש השמאל מרכז, אבי גבאי העלה סרטון המזהיר את בוחרי השמאל, שפתקי הצבעה לכחול לבן, יגררו אותם לתוך ממשלת ימין. 

השר משה כחלון התייחס הערב בכנס בחירות שלו בתל-אביב לכך שמשה פייגלין יהיה שר האוצר הבא. כחלון אמר: "אני לא אשב בממשלה בה פייגלין הוא שר האוצר. אדם שמוכן לומר שהוא הולך לבטל את הקצבאות לנכים, אנחנו לא ניתן לזה לקרות.

"אני מודיע כאן ועכשיו, יש לי מחויבות לציבור והדרך ואם חס וחלילה פייגלין יהיה שר האוצר, כולנו לא תהיה בממשלה הזו".